اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
در برنامه نود پیش از دربی چه گذشت؟
در ابتدای برنامه سوال نظرسنجی درباره پیش بینی نتیجه دربی ۸۵ پخش شد. مخاطبان برنامه نود می‌توانستند نتیجه دربی هشتاد و پنجم را با ارسال یکی از گزینه‌های «برد استقلال»، «تساوی» یا «برد پرسپولیس» انتخاب کنند.

برنامه ۱ آبان نود با محوریت بررسی هفته دهم رقابت های لیگ برتر و مسابقات پرسپولیس و استقلال در جام حدفی از ساعت ۲۲:۳۸ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.
 
در ابتدای برنامه سوال نظرسنجی درباره پیش بینی نتیجه دربی ۸۵ پخش شد. مخاطبان برنامه نود می‌توانستند نتیجه دربی هشتاد و پنجم را با ارسال یکی از گزینه‌های «برد استقلال»، «تساوی» یا «برد پرسپولیس» انتخاب کنند.
 
در پایان بیش از 2 میلیون و 131 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود شرکت کردند که 57 درصد به برد پرسپولیس و 26 درصد به پیروزی استقلال در دربی هشتاد و پنجم رای دادند.
 
مسعود مرادی:یک پنالتی و اخراج به نفع نساجی گرفته نشد
 
مسعود مرادی که کارشناس داوری برنامه نود بود اعلام کرد که داور در بازی استقلال مقابل نساجی یک اشتباه بزرگ انجام داده است.
در یکی از صحنه ها مهاجم نساجی جلوتر از مدافع استقلال داخل هجده قدم آبی ها شد که در فیلم این طور نشان داده شد که مدافع استقلال مانع از حرکت او شده است.صحنه ای که به عقیده مرادی باید اعلام پنالتی می شد و البته داور مدافع استقلال را از زمین اخراج می کرد.

مرادی در بخش دیگری از حرف هایش هم گفت:«گل دوم استقلال کاملا سالم بود و ٢ بازیکن نساجی نیز باید اخراج می شدند!

 کری خوانی سرخابی ها در نود

در آستانه دربی 85 برنامه نود به سراغ 4 بازیکن قدمی پرسپولیس و استقلال رفته بود.بهروز رهبری فرد،حنیف عمران زاده،ادموند بزیک و امید روانخواه.

بهرزو رهبری فرد:

*دربی های زمان ما کیف می داد،همه اش دعوا بود.ما به این فکر بودیم که چطور دعوا می شود!

*اگر بازی را می باختیم مخفی می شدیم.

*باید بگویم که دعواها را ما کردیم و بزیک آمد و پس از چند سال که پرسپولیس،استقلال را نبرده بود گل پیروزی را زد.

من می گویم در دربی نباید پا پس کشید.باید با سر و دست و آرنج و زانو رفت توی دل حریف!

بهترین خاطره ای که دارم تلنگری است که سامره زدم.او پیراهنم را کشید و من هم از پشت به او لگد زدم!

به نظرم استقلال خیلی خوش شانس باشد روز پنج شنبه سه گل از پرسپولیس می خورد.

*برای تیم ته جدولی کری نمی خوانم.

حنیف عمران زاده:

*دربی بدون کری خواندن حال نمی دهد.

*4 بار پشت سر هم بردن خیلی کیف می دهد.

*با سوشا درگیر شدم چون به هواداران ما "6" نشان داد.

*با شانس و اقبال برنده دربی مشخص نمی شود.

ادموند بزیک:

*تا به حال کری نخوانده ام و "6" هم نشان نداده ام.

*هیچ وقت در حاشیه نبوده ام.

امیدرضا روانخواه:

*کری خواندن تمرکز بازیکنان را به هم می ریزد.

*پرسپولیسی ها فکر می کنند چون قویتر هستند بازی را می برند اما این طور نیست!

* بازی در دربی ربطی به جدول رده بندی ندارد.

*احساسم این است که استقلال پرسپولیس را می برد.

مقصرهای دربی را بشناسید!

در آستانه بازی استقلال و پرسپولیس در دربی هشتاد و پنجم،برنامه نود در آیتمی ویژه به بررسی مقصر های دربی پرداخته است. در این گفت و گو، علی علیزاده و شیث رضایی مهمانان برنامه نود بودند.

علیزاده مهاجم سابق تیم استقلال در خصوص آن خطای هند معروف در دقیقه 94 و اعلام پنالتی به سود پرسپولس گفت:« من می خواستم با دستم مانع هد زدن سپهر حیدری شوم اما ناگهان علی کریمی ضربه سر را زد و توپ به دست من خورد. در رختکن آقای قلعه نویی به من چیز خاصی نگفت بلکه بر سر سیاوش اکبرپور داد و بیداد کرد که چرا یک موقعیت تک به تک را از دست داده.»

علیزاده در خصوص گلی که در دربی زده گفت:« درست است که آن توپ به پای مدافع پرسپولیس خورد و وارد دروازه شد اما مهم این است که داور گل را به نام من نوشت پس بنابراین آن گل را من زدم.»

شیث رضایی مدافع جنجالی سال های نه چندان دور پرسپولیس،دیگر بازیکنی بود که به عنوان یکی از مقصران سنتی دربی شناخته می شود.

شیث در خصوص اولین بازی خود در دربی گفت:« علی انصاریان در دقیقه 45 مصدوم شد و آقای پروین من را به زمین فرستاد که در همان بازی هم در دقیقه 70 گل زدم.»

رضایی در مورد دربی ای که بخاطرش مقصر شناخته می شود گفت:« آقای دایی بخاطر گلی که فرهاد مجیدی در دقیقه 90 به ما زد من را از پرسپولیس اخراج کرد اما واقعیت این است که در آن صحنه رضا نورمحمدی می توانست توپ را تکل کند و علیرضا حقیقی می توانست گل زاویه بسته نخورد. من واقعا مقصر آن گل نبودم اما همه چیز سر من خراب شد.»

 داستان تقسیم هوادارن در دربی چیست؟

در برنامه امشب نود به این موضوع پرداخته شد.داستانی که در همه جای دنیا یک قانون است اما در ایران و در دربی پایتخت هرگز اجرا نشده است.اگر این اتفاق بیفتد بدون شک هم امتیازی برای میزبان خواهد بود و هم رقابت بین تیم ها برای گرفتن نتیجه بیشتر می شود.

در حال حاضر فقط در شهرهای انزلی،آبادان،رشت،تبریز و اصفهان است که وقتی تیم هایی از این شهر میزبان پرسپولیس و استقلال هستند قانون 90 به 10 درصد را اجرا می کنند.

مشکل بزرگی که در این زمینه وجود دارد نحوه فروش بلیت به صورت الکترونیکی است.به عنوان مثال سال قبل پرسپولیسی ها که بلیت جایگاه هایشان به فروش رفته بود از جایگاه های خالی استقلالی ها بلیت خریداری کرده بودند که همین اتفاق باعث شد تا در زمان بازی جایگاه آبی ها خالی بماند!

 فتاحی: بلیت‌فروشی دربی در اختیار پرسپولیس است

سعید فتاحی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ مهمان تلفنی برنامه نود بود و در خصوص بلیت فروشی بازی تیم های استقلال و پرسپولیس توضیحاتی ارائه کرد.

فتاحی در ابتدا گفت:« به دنبال این هستیم که از فصل آینده شرایط و زیرساختی را فراهم کنیم که بتوانیم میزبانی و مهمانی را در دربی رعایت کنیم. یعنی تیم میزبان بتواند 90 درصد ورزشگاه را مال خود کند.»

فتاحی همچنین در خصوص بلیت فروشی بازی پنجشنبه گفت:« بلیت فروشی دربی در اختیار تیم میزبان یعنی باشگاه پرسپولیس است و هواداران هر دو تیم می توانند از طریق موسسه مالی کوثر بلیت بازی را بخرند..»

 رییس کمیته اخلاق: باید به صورت انقلابی با دخانیات برخورد کنیم

محرومیت ناگهانی و پر سر و صدای محسن مسلمان و وریا غفوری به دلیل مصرف دخانیات باعث شد تا مرتضی تورک به عنوان رییس کمیته اخلاق روی خط تلفنی برنامه نود بیاید و از احکام صادره دفاع کند.

تورک خصوص حکم محرومیت محسن مسلمان و وریا غفوری گفت:« ما طبق آیین نامه کمیته اخلاق ما دستور موقت داده ایم و هنوز حکمی صادر نکرده ایم چون بررسی ها کامل نشده.»

تورک ادامه داد:« برنامه نود تلاش زیادی برای فرهنگ سازی در خصوص دخانیات کرده اما آیا موثر واقع شده است؟ ما نباید از مسائل جزیی و ریز و بی اخلاقی ها غافل شویم.باید جلوی رفتارهای غیر اخلاقی و غیر ورزشی گرفته شود. باشگاه ها وظیفه دارند با این مسائل برخورد کنند اما کدام باشگاه چنین برخوردی با این ناهنجاری ها می کند؟»

رییس کمیته اخلاق ادامه داد:« کمیته اخلاق در غیاب و ضعف باشگاه ها در برخورد با این ناهنجاری ها، به مسائل ورود می کند. باشگاه ها باید بدانند که نهادی بالاتر از آن ها هم هست.»

تورک در پایان گفت:« کار ما بیشتر ارشادی و تذکر است. اما باید با رفتارهایی مثل مصرف دخانیات به صورت جهادی و انقلابی برخورد شود چون تاثیرات منفی ای بر روی جامعه دارد. ما در بحث های کلانی مثل مدارس فوتبال و مسائل دیگر هم ورود کرده ایم اما همه چیز را رسانه ای نمی کنیم. فردا از بازیکنان خاطی دعوت کرده ایم تا به پرونده شان رسیدگی شود و حکم مربوطه صادر شود.»

لژیونرها

علیرضا جهانبخش در برد 3 بر یک آلکمار یک گل زد و دو پاس گل داد؛ هیرنفین با بهره‌مندی از قوچان‌نژاد شکست خورد؛ استرشوند در لیگ اروپا با پاس گل سامان قدوس برابر اتلتیک بیلبائو اسپانیا به تساوی رسید اما این تیم در لیگ برابر گوتبورگ به پیروزی رسید؛ اسکیلستونا با دروازه‌بانی حقیقی شکست خورد تا سقوطش قطعی شود؛ شارلوآ با بازی کاوه رضایی به تساوی رسید؛ المپیاکوس در حضور کریم انصاری‌فرد مقابل پائوک یک بر صفر به برتری رسید؛ پانیونیوس با گلزنی مسعود شجاعی و حضور حاج‌صفی به برتری دست یافت؛ السد با پورعلی‌گنجی به پنجمین برد متوالی رسید؛ الخور و القطر نیز در بازی‌های این هفته لیگ ستارگان سروش رفیعی و محمد طیبی را در ترکیب خود داشتند؛ در لیگ روسیه تیم آمکار دو مسابقه سعید عزت‌اللهی را در اختیار داشت؛ روبین کازان با بازی سردار آزمون به تساوی مقابل دینامو مسکو رضایت داد؛ بعد از 6 برد متوالی، میوندالن با سوشا مکانی شکست خورد؛ وردربرمن در نهمین بازی فصل نیز با الکساندر نوری همچنان بدون برد ماند.


/فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار