اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
رییس هیات کاراته ماهشهر با بیان این‌که سالن‌های تحت اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان ماهشهر به صورت عادلانه بین رشته‌ها تقسیم نشده‌اند، گفت: باتوجه به این‌که سالن اختصاصی برای تمرین نداریم، برخی مربیان و ورزشکاران  رشته کاراته در فضای باز تمرین می‌کنند.

علی درویشی در خصوص نبود سالن اختصاصی برای رشته کاراته در شهرستان ماهشهر، اظهارکرد: ما چند سالی است که درگیر این موضوع هستیم. در شهرستان ماهشهر، چهار سالن ورزشی زیر نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان وجود دارد که در اختیار رشته‌های تکواندو، بوکس، ووشو و کشتی هستند.

وی با اشاره به آمار بالای بیمه‌شدگان ورزشی رشته کاراته در این شهرستان، افزود: من تاکنون چندین بار در زمان روسای مختلف اداره ورزش و جوانان ماهشهر اعلام کرده‌ام که رشته ما در شهرستان فاقد سالن است و جایی برای تمرین نداریم اما رسیدگی به این موضوع نشده است.

رییس هیات کاراته ماهشهر خاطرنشان‌کرد: من حتی با توجه به این‌که این رشته فاقد سالن اختصاصی در شهرستان است، به کفیل فعلی اداره ورزش و جوانان ماهشهر نیز اعلام کردم که کاراته شهرستان در حال نابودی است و مربیان نیز خانه‌نشین شده‌اند؛ همچنین با توجه به این‌که ما سالن اختصاصی برای تمرین نداریم، برخی مربیان از جمله خودم و برخی ورزشکاران در فضای باز تمرین می‌کنیم.

وی گفت: پیش از سال 96 نیز با توجه به پیگیری‌هایی که داشتم، به من گفتند که فکری به حال این رشته و اختصاص یک سالن به آن خواهیم کرد ولی اردیبهشت‌ماه بود که دوباره به ما اعلام کردند که سالن‌ها را به همان رشته‌های قبلی اجاره داده‌اند.

درویشی ادامه داد: با توجه به این‌که در سالن تحت اختیار رشته بوکس، فعالیتی در راستای این رشته صورت نمی‌گیرد و در واقع باز هم در اختیار رشته ووشو است، از مسوولان خواستیم که این سالن را به ما بدهند و ما ساعت‌هایی را در اختیار رشته‌های دیگر می‌گذاریم ولی نپذیرفتند. ما حتی گفتیم که اجاره سالن را هم پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد: به هر حال تلاش بسیاری کردیم که یک سالن برای فعالیت کاراته در اختیار ما قرار بگیرد ولی بی‌نتیجه بود و در نهایت یک سانس از سالن ووشو را به ما در ازای پرداخت ماهیانه 300 هزار تومان اجاره دادند و البته این در حالی است که این رشته‌ها ماهیانه مبلغ 200 هزار تومان به اداره ورزش و جوانان کرایه می‌دهند.

رییس هیات کاراته ماهشهر عنوان کرد: به هر حال بعد از اینکه چند جلسه روی آسفالت و فضای باز تمرین کردیم، شرایط آن‌ها را پذیرفتیم و اکنون در آن سانس موردنظر تمرین می‌کنیم ولی واقعا یک سانس جوابگوی کاراته ماهشهر و آن همه بیمه‌شده ورزشی و علاقه‌مند به این رشته نیست.

وی با بیان این‌که سالن‌های تحت اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان ماهشهر به صورت عادلانه بین رشته‌ها تقسیم نشده‌اند، گفت: تقسیم سالن‌ها به صورت کارشناسی انجام نشده و این اقدام‌شان قومیتی بوده است. من واقعا از این موضوع گله‌مند و ناراحت هستم، چرا که با وجود این همه بیمه‌شده ورزشی و قهرمان ملی، یک سالن اختصاصی نداریم.

درویشی افزود: یک سانسی که در اختیار ما قرار داده شده،‌ برای تمرین آقایان است و بانوان مجبور هستند برای تمرین به سالن‌های خصوصی بروند. به هر حال نبود سالن باعث شده که برخی کاراته‌کاهای ماهشهری در فضای باز تمرین می‌کنند و حتی با توجه به این مشکل با کاهش بیمه ورزشی نیز روبه‌رو هستیم و همین موضوع میل و رغبت ورزشکاران و مربیان را برای فعالیت در این رشته کم کرده است. من در گذشته بیش از هزار نفر بیمه‌شده ورزشی داشتم.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار