اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از فعالیت 3600 امدادگر و نجاتگر در طرح پوشش امدادی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مرزهای چذابه، شلمچه و مبادی ورودی خوزستان خبر داد. 
  
دکتر علی با اشاره به اجرای طرح پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی توسط جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این طرح به مدت 15 روز از هفتم آبان مصادف با نهم صفر آغاز می‌شود و تا بیست و یکم آبان مصادف با 23 صفر پایان می‌یابد. 
  
وی تصریح کرد: البته با توجه به شروع حرکت زائران از اواخر مهرماه، پوشش امدادی هلال احمر در مرزهای شلمچه و چذابه با حضور نجاتگران این جمعیت در حال انجام است. 
  
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: 3600 امدادگر و نجاتگر در طرح پوشش امدادی مراسم پیاده‌روی اربعین حضور دارند و در مجموع 13 پست امداد و نجات در مرزها و مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه، چهار پست امدادی در مبادی ورودی خوزستان در شهرستان‌های اندیمشک، بهبهان، ایذه و هندیجان مستقر می‌شوند. همچنین دو قرارگاه پشتیبانی امداد و نجات در شلمچه و چذابه استقرار می‌یابند. 
  
خدادادی ادامه داد: به منظور آمادگی در مواقع بحرانی دو اردوگاه هر کدام با ظرفیت 150 تخته چادر برای اسکان اضطراری زوار در مرز شلمچه پیش‌بینی شده است. همچنین دو پست امدادی به همراه دو دستگاه آمبولانس در محل اسکان زائران و سه پست امدادی به همراه سه دستگاه آمبولانس و خودروی نجات در مسیر تردد زائران از میدان مقاومت تا دو راهی مرز و یادمان شلمچه مستقر خواهند شد. 
  
وی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر برای پوشش امدادی مراسم اربعین در مرز چذابه بیان کرد: استقرار دو پست امدادی به همراه دو دستگاه آمبولانس در مسیر اسکان زائران و برپایی پنج پست به همراه پنج دستگاه آمبولانس برای پوشش امدادی مسیر تردد زوار از کوت سیدنعیم تا چذابه از جمله این اقدامات است. همچینن دو اردوگاه اسکان اضطراری زوار با ظرفیت 150 تخته چادر در زمان بروز حوادث و بحران‌ها در این مرز پیش‌بینی شده است. 
  
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: دو فروند بالگرد در مرزهای شملچه و چذابه نیز با در نظر گرفتن موارد امنیتی مستقر می‌شوند تا در مواقع ضروری و اورژانسی نسبت به عملیات امداد هوایی اقدام کنند. 
  
خدادادی با اشاره به استقرار دو قرارگاه پشتیبانی عملیات امداد و نجات در مرزهای شلمچه و چذابه اظهار کرد: استقرار تیم پشتیبانی عملیات امداد و نجات با امکانات و تجهیزات کامل شامل 12 دستگاه آمبولانس، دو خودروی ارتباطات رادیویی و چهار موتورسیکلت امدادی، و به کارگیری سه دستگاه موتورلانس از دیگر اقدامات هلال احمر در قالب طرح یاد شده است. 
  
وی تصریح کرد: همچنین دو موکب حسینی با هدف ارائه خدمات به زائران سالمند، معلول، و نیازمند ویلچر یا سایر امکانات حمایتی در دو مرز شلمچه و چجذابه با حضور داوطلبان و جوانان این جمعیت برپا می‌شوند. 


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار