شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
گردهمایی اعتراض به انتخاب اردکانیان در اهواز ( 3) / یوسف فرهادی بابادی کارشناس حوزه آب : جریان آب سالار در کشور داری امپراطوری رسانه ای است/ مخالفت ما با پروژه انتقال آب بر اساس مستندات کارشناسی نظام است / نمایندگان مجلس فارغ از بازی های سیاسی به اردکانیان «نـــه» بگویند
جریان آب سالار به واسطه امپراطوری رسانه ای، سعی می کند وضعیت موجود در آب را به گونه ی دیگری نشان دهد



شوشان: گردهمایی اعتراض به انتخاب اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو با حضور کارشناسان حوزه‌های آب و محیط زیست ، فعالین اجتماعی، و خبرنگاران و اصحاب رسانه در تالار اقتصاد بومی برگزار شد.

به گزارش شوشان ، یوسف فرهادی بابادی کارشناس حوزه آب از استان چهارمحال بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید یادبگیریم خودمان فریاد بزنیم گفت: در پویش مردمی نقد ارکانیان باید بگویم بعد از انقلاب و در تاریخ انتخاب های کشور، این اولین بار است یک جامعه مدنی بعد از اینکه رای می دهد تلاش می کند که در تعیین سیاست های نظام نقش ایفا کند. 

وی با اشاره به ورود فعالین مدنی به مناقشات زیست محیطی گفت: جریان آب سالار به واسطه امپراطوری رسانه ای، سعی می کند وضعیت موجود در آب را به گونه ی دیگری نشان دهد و وضعیت موجود را ناشی از خشکسالی عنوان می کند، اما واقعیت این است که سوءمدیریت ها در ایجاد شرایط کنونی نقش دارد.

فرهادی گفت: ما به خاطر اینکه بازنمایی واقعی از وضعیت موجود آب داشته باشیم، نیاز داریم که روزنامه نگاران متعهد ،اندیشمندان و روشنفکران علوم اجتماعی در این حوزه وارد شوند. همچنین باید توجه کنیم که توسعه در کشور به عدالت منجر نشده است و این افراد فرهیخته هستند که باید این مسئله را تبیین کنند.

وی گفت حاکمیت ها با ترفندهای زیادی سعی دارند جنبش های اجتماعی را از سیاست دور نگه دارند که این امر به خوبی در فعالیت «ان جی او ها »مشاهده می شود و ما باید با سیاست زدایی از تشکل های اجتماعی مقابله کنیم . ما برای تحقق اهدافی که داریم نیازمند رویکرد سیاست ورزی محیط زیستی هستیم.

فرهادی خطاب به اردکانیان گفت: با پروژه ی مشخصی به نام بهشت آباد مواجه هستیم که دلیل مخالفت ما با این پروژه بر اساس مسائل شخصی نیست، بلکه مبنای مخالفت ما مستندات کارشناسی نظام است. اما متاسفانه این مستندات در تصمیم گیری های سیاسی مسئولان در نظر گرفته نمی شود .یکی از این مستندات این است که پروژه بهشت آباد 57 درصد با کاهش آورد رو به رو شده است . آقای اردکانیان آیا شما می خواهید 580 میلیون متر مکعب آب برای فلات مرکزی از رودخانه ای ببرید که با 57 درصد کاهش آورد مواجه شده ؟ این سوال فقط یک جواب دارد و آن این است که باید پروژه انتقال آب بهشت آباد تعطیل شود! اردکانیان در مقابل مستندات قانونی جواب قاطع بدهد وی به عنوان کاندیدای وزارت نیرو نمی تواند پاسخ بدهد که می روم بررسی می کنم. 

وی گفت: بازی های مافیای آب را افشا کردیم و از نمایندگان می خواهیم به قسمی که در زمان نماینده شدن خوردند پایبند بمانند و به میثاق نامه محیط زیستی که با کلام الله مجید امضا کردند متعهد باشند و فارغ از بازی های سیاسی به اردکانیان «نـــه» بگویند.





























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار