اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
مراسم تکریم دکتر منوچهر دوایی، نخستین رییس دانشگاه شهیدچمران اهواز پس از انقلاب و پزشک دوران دفاع مقدس از سوی بنیاد نخبگان استان خوزستان برگزار می‌شود. 

دکتر علیرضا زراسوندی در گفت‌گو با ایسنا با بیان اینکه تقدیر و تکریم از سرآمدان در کشور به منظور الگوسازی است، اظهار کرد: یکی از وظایف بنیاد ملی نخبگان، برگزاری مراسم تکریم در سطح استانی، ملی و بین‌المللی است که تکریم از نخبگان و سرآمدان هر استان به بنیادهای استانی واگذار شده است و بر اساس رشته و ساحتی که آن فرد نخبه و فرهیخته دارد، کمیته علمی تشکیل می‌شود. مراسم تکریم نیز بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم جوایز علمی پروفسور کرم‌زاده و پروفسور ترسلی، گفت: مراسم‌های مختلفی برای تکریم، پاسداشت و الگوسازی نخبگان و سرآمدان برگزار شده است اما بنیاد نخبگان به عنوان نهاد متولی طی یک سال گذشته در مسیر تکریم و الگوسازی گام برداشته است.

رییس بنیاد نخبگان خوزستان با بیان اینکه تعهد، تخصص و تاثیرگذاری از شاخصه‌های مهم برای تکریم است، افزود: با توجه به اینکه دکتر دوایی این شاخصه‌ها را دارا است، در شورای علمی بنیاد نخبگان موضوع تکریم ایشان را مصوب کردیم.

زراسوندی افزود: در دوران دفاع مقدس دکتر دوایی به عنوان یک پزشک، عمل‌های جراحی زیادی انجام داد. بازگشت به زندگی ۸۵ درصدی جانبازان و مجروحین جنگی از اقدامات این پزشک حاذق است. دکتر دوایی باوجود اینکه مدیریت دانشگاه شهید‌چمران اهواز را عهده‌دار بود، در شرایط سخت و بحرانی نیز خدمات تاثیرگذاری به جامعه ارائه می‌دادند. 

وی به لزوم تکریم نخبگان، سرآمدان و چهره‌های ماندگار در زمان حیاتشان تاکید کرد و گفت: کمیته علمی برای تکریم دکتر منوچهر دوایی تشکیل شده است تا چگونگی روند برگزاری مراسم بررسی شود.

رییس بنیاد نخبگان استان خوزستان با اشاره به ایجاد بانک سرآمدان استان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان‌کرد: گردآوری اطلاعات سرآمدان و نخبگان استان در حال انجام است. 

به گزارش ایسنا، چگونگی برگزاری این مراسم تکریم در حال بررسی است و زمان و مکان قطعی آن هنوز مشخص نشده است.

اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز و مسوولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این کمیته علمی حضور دارند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار