شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۹

روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های امروز پنج‌شنبه خود نوشت:

*شنیده شد که یک روزنامه فلسطینی به نقل از منابعی که از آنها به عنوان منابع آگاه یاد کرده، نوشت که موسی ابومرزوق از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سفری به‌منظور ملاقات با یک هیات عالیرتبه ایرانی برای ساعاتی قاهره را به مقصد لبنان ترک کرد. مهر نوشت: به گزارش روزنامه محلی القدس به نقل از این منابع افزود که در این دیدار آخرین تحولات منطقه و روابط ایران و حماس که اخیرا بر سر مساله سوریه دچار تنش شده، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته این منابع ابومرزوق در لبنان دیدار دیگری نیز با رهبران حزب ا... لبنان داشته است که طی آن راه های پایین کشیدن فتیله بحران بین دو طرف مورد بررسی قرار گرفته است.این روزنامه در ادامه به سفر محمود الزهار از رهبران حماس به ایران اشاره کرد و نوشت که الزهار از طریق گذرگاه رفح به ایران سفر کرد که این سفرهای رفت و برگشتی رهبران حماس به ایران بیانگر تمایل آنها به برقراری ارتباطی تازه با این کشور است.

*شنیده شد که نماینده رودبار در مجلس از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از معاونت نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور به هیات رئیسه مجلس خبر داد. حکیمی گفت: چهارشنبه تحقیق و تفحص از معاونت نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور را با امضای 33 نفر از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه مجلس کردیم. وی خود را طراح این تحقیق و تفحص معرفی کرد و گفت: اتفاقاتی در معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور افتاده است که حتما بایستی بررسی شود؛ رقم‌هایی وجود دارد که به صورت غیرقانونی در جاهای دیگر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این ارقام در کجا هستند، وجود ندارد، خاطرنشان کرد: 250 میلیون دلار از قانون بودجه بایستی به آشیانه جمهوری اسلامی اختصاص می‌یافت اما نه تنها یک دلار از این مبلغ به آشیانه جمهوری اسلامی اختصاص نیافت بلکه از کل مبلغ حدود 190 میلیارد تومان به هلال‌احمر اختصاص یافت و هلال احمر هم در این زمینه پاسخگو نیست. حکیمی گفت: این تحقیق و تفحص دارای 14 محور است.

*شنیده شد که فرمانده نیروی دریایی ارتش از بازداشت چندین گروه از دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش و تحویل آنها به مقامات قضایی خبر داد. امیر دریادار سیاری در آئین روز جهانی دریانورد و تجلیل از دریانوردان نمونه، اظهار داشت: نیروی دریایی تا به امروز ضمن همراهی بیش از 2000 کشتی تجاری و نفتکش، قریب به 150 درگیری با دزدان دریایی داشته و چندین گروه از آنها را دستگیر و به مقامات قضایی مربوطه تحویل داده است.

وی در ادامه افزود: امروز ما ادعا می­‌کنیم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امنیت دریایی را تا جنوب هندوستان و مدار 10درجه برقرار و در همین راستا نه تنها به کشتی­‌های کشورمان بلکه به کشتی­های سایر کشورهایی که درخواست همکاری داشته‌­اند نیز کمک کرده­‌ایم.

* شنیده شد که به دنبال اختلافات اخیر شامگاه سه‌شنبه در اتفاقی کم سابقه تعدادی کارگر به آکادمی ملی المپیک رفتند و فنس‌های اطراف این آکادمی را کندند. تابناک نوشت: این اتفاق در شرایطی رخ داد که یکی از نزدیکان کمیته ملی المپیک حضور این افراد را از سوی وزارت ورزش عنوان کرد. آنها فنس‌های اطراف آکادمی ملی المپیک را از مجموعه انقلاب که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است کندند تا دیگر حصاری بین این دو مجموعه نباشد. باید دید واکنش مسئولان وزارت ورزش و جوانان به این اتفاق چیست؟

*شنیده شد که دیدار روز چهارشنبه اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با رئیس‌جمهور منتخب، به دلیل کسالت حجت‌الاسلام روحانی به زمانی دیگر موکول شد. قرار بود اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس عصر دیروز چهارشنبه با حضور در دفتر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب، با وی دیدار کنند. این دیدار به دلیل سرماخوردگی رئیس‌جمهور منتخب، به بعد از تعطیلات دو هفته‌ای تابستانه نمایندگان مجلس موکول شده است. علاوه بر این دیدار، دیدارهای دیگر حجت‌الاسلام روحانی که قرار بود امروز انجام شود نیز، لغو

شده است.

* شنیده شد که نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به افتتاح برخی از طرح‌های مسکن مهر در روزهای اخیر با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارش‌هایی که در اختیار داریم حاکی از آن است که بسیاری از مسکن‌های مهری که افتتاح می‌شود، فاقد امکانات زندگی هستند و مردم در آنها ساکن نمی‌شوند.

عصر ایران نوشت: عزیز اکبریان ادامه داد: به عنوان نمونه حدود دو سال قبل برخی از واحدهای مسکن مهر در هشتگرد با حضور وزیر مسکن افتتاح شد و بسیاری از خبرنگاران نیز به این مراسم دعوت شده و عکس و فیلم‌های بسیاری از افتتاح این واحدهای مسکونی منتشر کردند. این در حالی است که واحدهای فوق از امکانات لازم برخوردار نبودند و امروز وقتی به مسکن مهر هشتگرد سر می‌زنیم،‌ در می‌یابیم که حداقل نصف این واحدها خالی از سکنه است.

* شنیده شد که خراسان نوشت: بر اساس بررسی‌های یک نهاد نظارتی، در حالی که هنوز زمان زیادی تا پایان پروژه انتقال آب خلیج فارس به مرکز ایران باقی‌مانده، یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه‌ای به وزارت نیرو و تعدادی از استانداران و وزرا، مقرر کرده دستگاه‌های مربوطه نسبت به تضمین خرید آب انتقالی از خلیج‌فارس به استان‌های مرکزی کشور که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است، با رعایت مقررات مربوطه در این زمینه، اقدام کنند.

* شنیده شد که سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در بیمارستان بستری شد. ایسنا نوشت؛محمدرضا طالقانی سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای دیروز به دلیل آمبولی پای راستش بار دیگر به بیمارستان رفت و بستری شد. طالقانی پیش از این نیز به دلیل ا ین عارضه به بیمارستان رفته بود که با تشدید بیماری‌اش مجددا تحت درمان قرار گرفت.

 

شوشان : انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به‌معنای تأیید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار