شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
گزارش شوشان از جلسه شورای اجتماعی خوزستان ( 2) / شهردار اهواز: بیکاری همه مسائل دیگر را تحت الشعاع خود قرار می دهد/ سو استفاده کنندگان از کودکان کار باید شناسایی شوند / بخش فرهنگی شهرداری ها سال ها به بیراهه رفته است
باید به دنبال ایجاد اشتغال باشیم. نباید تا صحبتی از اشتغال می‌شود به فکر تأسیس کارخانه‌های چند میلیاردی باشیم. می‌توانیم با اشتغال‌های محلی و خانگی که زود جواب می‌دهند فعالیت‌ها را گسترش دهیم.
شوشان: شهردار اهواز در جلسه شورای اجتماعی خوزستان با تاکید بر این که ساماندهی آسیب های اجتماعی باید بر اساس مطالعات منطقه ای انجام شود، اظهار کرد: ریشه این آسیب ها، معیشت مردم است و شاه کلید آن اصلاح وضعیت معیشت افراد است بنابراین به جای تاسیس کارخانه های عظیم و شرکت ها بزرگ می توان با ایجاد اشتغال های خانگی، بومی و زود بازده و با آموزش و گسترش این شغل ها به سمتی برویم که بیکاری کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: بهترین و بیش ترین فعالیت برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت ایران صورت می‌گیرد و همه دستگاه‌ها، وزرا، معاون اول رئیس جمهور، شهردار تهران، دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در آن حضور دارند و اقدامات زیادی برای ساماندهی معتادین، ساماندهی کودکان کار و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست صورت گرفت و رقم های درشتی هزینه شد ولی میزان موفقیت پایتخت در این زمینه ناچیز بوده است.

شهردار اهواز یادآور شد: کارهایی که امروز در جلسه تدوین کردیم، بهتر از خروجی دستگاه های پایتخت نمی شود چون الگویی که با نظارت و حضور مقام معظم رهبری، رییس جمهور، وزیر موفق نبوده است و حالت فرسایشی پیدا کرده است، در استان ها چندان موفق نخواهد بود.

کتانباف ریشه حل مشکلات و آسیب های اجتماعی را اشتغال دانست و گفت: بیکاری همه مسائل دیگر را تحت الشعاع خود قرار می دهد بنابراین باید به دنبال اشتغال باشیم.

شهردار اهواز با تاکید بر این که کودکان باید در آغوش خانواده باشند، عنوان کرد: هیچ گاه آموزه های دینی به ما نگفته اند اردوگاه ها برای اسکان کودکان یتیم یا زنان بی‌سرپرست ایجاد شود؛ هیچ گاه به ما نگفته اند چنین خانه هایی تاسیس کنیم که خود ایجاد آسیب اجتماعی می کنند.

 وی با اشاره به این که بخش فرهنگی شهرداری ها سال ها به بیراهه رفته است، اذعان داشت: در بحث فعالیت های اجتماعی- فرهنگی باید بر آموزش شهروندی تمرکز کنیم چون پس از به وجود آوردن شهروند متعهد به شهر، مطالبه گری و مشارکت در مسائل شهری هم به وجود می آید.

شهردار اهواز با تاکید بر این که آموزش و توانمندی افراد برای رفع آسیب های اجتماعی کافی نیست، بیان کرد: اگر شهرداری علی رغم محدودیت ها مقدمات این کار را فراهم کند، باز هم مشکل حل نمی شود چون باید برای افراد شغل ایجاد کرد. می توان نیروی متخصص را تربیت و خدمات آن را صادر کرد.

وی مشکل اصلی در مسائل اجتماعی را جهل به آموزش ها دانست و اذعان داشت:  مشکل اساسی ما آموزش و متعهد بودن به آموزش هایی است که باید مستمر و مداوم باشند. 

کتانباف با بیان این که باید افرادی که از کودکان کار سوء استفاده می‌کنند، شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: قطعا شناسایی این افراد سخت نیست و می‌توان با کمک نیروهای اطلاعاتی و نیروی انتظامی آن ها را شناسایی کرد تا کودکان کار ساماندهی شوند.


























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار