شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
گزارش شوشان از سفر وزیر ارتباطات به خوزستان / رونمايي از نخستين طرح وزارت ارتباطات با موضوع کودک و اینترنت/ خط تولید تبلت و تلفن همراه کودک و نوجوان در خرمشهر افتتاح شد / وزیر ارتباطات در خوزستان: جهان امروز با مخاطرات فضای مجازی رو به رو شده است
برنامه جدی برای جامعه 13 میلیونی دانش آموزان کشور در وزارت ارتباطات طراحی شده است که باید به صورت جدی و دقیق اجرایی شود...

شوشان: وزیر ارتباطات پيش از ظهر امروز دوشنبه  ٨ آبان در حاشیه انعقاد تفاهمنامه همكاري میان منطقه آزاد اروند و شرکت جی ال ایکس، با اشاره به رونمايي از نخستين طرح وزارت ارتباطات با موضوع کودک و اینترنت اظهار كرد: افتتاح این طرح در جامعه از اهمیت بسياري برخوردار است و وزارت ارتباطات نیز به آن توجه ویژه ای دارد.

وی افزود: در فضای مجازی مخاطرات برای همه افراد با سنین مختلف به صورت یکسان وجود دارد و به همان اندازه که کودکان را با خطر روبرو می کند، می تواند افراد بزرگسال را هم با مخاطره روبرو کند.

وزیر ارتباطات با بیان این که جهان امروز با مخاطرات فضای مجازی رو به رو شده است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت مسئله، مقابله با خطرات فضای مجازی به صورت جدی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است.

وی یادآور شد: وزارت ارتباطات برنامه ای جدی برای جامعه 13 میلیونی دانش آموزان کشور طراحی کرده که باید به صورت جدی و دقیق اجرایی شود تا بتوانیم مخاطرات فضای مجازی را برای این قشر از جامعه کنترل کنیم.

آذری جهرمی با اشاره به اهداف وزارت خانه مطبوعش درخصوص اجرای طرح دانش آموزی در کشور گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد فضایی است که در آن، نرم افزارها و محتوای خاص این سنین در کشور تهیه و فضا برای رشد آن ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح مسئولیت های اجتماعی خانواده ها را به آن ها یادآوری می کند تا در فضای مجازی فرزندان خود را همراهی کنند و آن ها را تنها نگذارند.

وزیر ارتباطات اجرای این طرح را در بحث رونق اقتصادی کشور موثر دانست و گفت: با اجرای این طرح بستر مناسبی برای اشتغال زایی فراهم می شود و علاوه بر آن، زمینه را برای سلامت فضای مجازی و محیا کردن فضای مناسب برای اوقات فراغت کودکان ایجاد می کند.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: سند استراتژی این طرح در وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات آماده شده و به زودی در شورای عالی فضای مجازی تصویب نی شود.

وی امضای تفاهمنامه ای با شرکت جی ال ایکس در منطقه ازاد اروند را در راستای حمایت از تولید داخلی دانست و اذعان داشت: این شرکت در سال های گذشته نزدیک دو هزار نیروی اجرایی داشت که به دلیل عدم موفقیت در بازار حدود ۹۰ درصد نیروهای خود را معلق کرده است.

آذری جهرمی با اشاره به وجود بحث قاچاق گوشی و تبلت در کشور، بیان کرد: در حال حاضر یکی از اهداف وزارت ارتباطات برای جلوگیری از پدیده قاچاق، حمایت از تولید داخلی است.

وزیر ارتباطات با بیان این که هدف‌گذاری وزارت ارتباطات افزایش عمر تولیدات داخلی است، عنوان کرد: باید سقف قیمتی مشخصی در کشور در نظر بگیریم و نزدیک سه تا چهار میلیون ریال برای تهیه تبلت در اختیار خانواده های نیازمند قرار بگیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار