شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
گزارش شوشان از مراسم راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت املاک در خوزستان / وزیر ارتباطات : دولت الکترونیک یک هدف نیست بلکه یک وسیله برای دستیابی به اهداف است / افتتاح پروژه سیماک به نوعی نمادین است زیرا فرآیندی بوده که از قبل آغاز شده است
پروژه سیماک در کنار تاثیراتی که در حوزه کسب و کارهای نوپا دارد، یکی از زیرساخت های مهم این حوزه هم به شمار می آید.
شوشان: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح سامانه سیماک که شامگاه امروز دوشنبه 8آبان ماه در اهواز برگزار شد، دولت الکترونیک را وسیله ای برای دستیابی به اهداف مختلف از جمله  توسعه کسب و کار دانست و اظهار کرد: امروز نقشه و خدمات مکان محور در عرصه کسب و کارهای نوپا، یکی از سرویس های بسیار مهم در کسب درآمد است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اثرات مثبت راه اندازی سامانه نام گفت: پروژه سیماک در کنار تاثیراتی که در حوزه کسب و کارهای نوپا دارد، یکی از زیرساخت های مهم این حوزه هم به شمار می آید.

آذری جهرمی با اشاره به نقش مهم سیماک در مبارزه با فساد، عنوان کرد:  پدیده زمین خواری یکی از معضلات کنونی کشور است و این طرح می تواند برای مقابله با این فساد نقش موثری ایفا کند.

وی یادآور شد:  یکی راه های از میان برداشتن آفت های کشور که فساد در  بستر  آن ها رخ می دهد، ثبت و ضبط اطلاعات است که جزو اهداف دولت الکترونیک است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کردن زیرساخت های دولت الکترونیک را یکی از مسئولیت های این سازمان خواند و گفت: بحث "جی نف" یکی از مسئولیت های مهمی است که قانون بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته است  است و این وزارت خانه موظف است این مسئله را به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی دولت الکترونیک اجرایی کند.

آذری جهرمی با اشاره به ماهیت ضد فساد جی نف و تاثیر آن در بهبود فضای کسب و کار، گفت: این طرح به دلیل ماهیت بین دستگاهی اش، دچار کندی هایی می شود بنابراین نیاز است تا هماهنگی های بیش تری در این راستا صورت گیرد. 

وی بحث رفاه پرسنل شرکت پست را یکی از مشکلات این شرکت دانست و اذعان داشت: پروژه سیماک بستر و مدلی نو برای درآمد زایی شرکت پست است که با بهبود درآمد های این شرکت، کیفیت معیشت پرسنل و تامین هزینه ها را افزایش می دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: شرکت پست در گذشته شرکتی زیان ده بود ولی امروزه با تلاش های انجام گرفته از ضرردهی خارج شده است.

آذری جهرمی تاکید کرد: علاوه بر هویت اشخاص، هویت مکان یکی از الزامات قانونی برای رسیدن به اهداف دولت الکترونیک است و بدون هویت مکان، دولت الکترونیک به معاملات الکترونیک دست پیدا نمی کند.

افزایش ۵۰ درصدی ترافیک بسته و امانت در سال گذشته

 به گزارش شوشان ، مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح سامانه سیماک که شامگاه امروز دوشنبه ۸ آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل جهت‌گیری پست‌های جهان به سمت اسناد و کالا، پست‌نامه‌ها به شدت در حال کاهش هستند. 

وی ادامه داد: پست‌ها با توجه به نیاز شهروندان، کسب و کار و جهت‌گیری خود را تغییر دادند و در همین راستا شرکت پست ایران، این هدف را در سه سال گذشته دنبال کرده است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات زیربنایی در بحث کالا عنوان کرد: توسعه تجارت الکترونیک، لوجستیک هوشمند، سامانه E بازار و فروشگاه‌های مجازی از جمله اقدامات شرکت پست ایران در خصوص کالا است.

 مهری با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ترافیک بسته و امانت در سال گذشته، عنوان کرد: این رقم در شش ماهه نخست سال ۴۲ درصد رشد داشته و امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌ها و با حمایت وزیر فناوری و ارتباطات بتوانیم لوجستیک هوشمند را در کشور ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: ساماندهی این سامانه تحولی در مجموعه تولید کشور است و هزینه‌های پخش را به حداقل‌ خواهد رساند.

 مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آغاز پروژه جی‌نف در خوزستان، گفت: هویت مکان یکی از  بحث‌های اساسی برای همه دولت‌ها از جمله دولت تدبیر و امید است و حمایت‌های زیادی در این خصوص صورت گرفته‌ است. 

مهری یادآور شد: تامین زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی شدن ۸ ماهه  پروژه جی‌نف که دستور وزیر فناوری و ارتباطات است، نیازمند حمایت‌های استاندار خوزستان و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی ادامه داد: در این پروژه، مطابق قانون نیاز است که یک کد یونیک تحت عنوان کد پستی به مکان داده شود ولی متاسفانه در حال حاضر مکان با کدهای مختلف شناخته می‌شود که  نگران کننده است. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملیاتی شدن ارائه کد یونیک به مکان‌ها در شهر اهواز خبر داد و گفت: با توافق صورت گرفته، این طرح به زودی در منطقه آزاد اروند هم عملیاتی خواهد شد.

مهری عنوان کرد: با توجه به این که در حال حاضر مکان با آدرس‌های مختلف شناخته می‌شود، طول و عرض جغرافیایی به مکان‌ها داده می‌شود. وی اضافه کرد: تا کنون ۱۳ میلیون طول و عرض جغرافیایی به مکان‌ها اختصاص داده شده و امکان یونیک کردن این مکان‌ها در دنیا وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با بیان این که سرویس‌هایی مثل اسنپ‌تاکسی و گوگل‌مپ از نظر امنیت، دقت و هزینه‌های  پرداخت شده از سوی این شرکت‌ها درست نیست، از اجرای طرح نقشه های پارسل بندی شده بر روی نقشه‌های بومی خبر داد و گفت: منطقه آزاد اروند پرداخت هزینه‌های اجرای این طرح در منطقه خود را متقبل شده؛ شهرداری اهواز هم در این زمینه همکاری داشته است و در صورت اعلام آمادگی دیگر شهرهای استان، امکان اجرای طرح در این شهرها نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح مشکلاتی از جمله معابر هم‌نام، معابر بدون نام و ساختمان‌های بدون پلا‌ک وجود دارد که رفع این مشکلات نیازمند اجرای طرح جی‌نف است.

مهری ادامه داد: پس از‌ اجرای طرح جی‌نف، مکان‌های هوشمند شکل می گیرد و سرویس‌های مبتنی بر مکان ایجاد می شود و در نهایت نقشه‌های سه بعدی آماده خواهد شد. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: اگر بخواهیم دولت موفقی داشته باشیم، باید بین هویت مکان، هویت فرد و هویت کسب و کار ارتباط برقرار شود که این امکان با هویت مکانی  اتفاق می افتد.

























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار