اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶

نویسنده و کارگردان تئاتردر استان خوزستان گفت: تئاتر در این استان به علت بی توجهی مسئولان و بی برنامگی های رایج در آن در کما به سر می برد و به یک شوک اساسی برای برخواستن از این وضع نیاز دارد.مصطفی بوعذار در گفتگو با مهر اظهار کرد: متاسفانه تئاتر خوزستان برغم داشتن ظرفیتهای هنری بی شمار، متاسفانه برنامه های مدون و سیاست های شفاهی در خصوص آموزش و پرورش استعدادهای جوان ندارد.

وی افزود: همچنین نبود تولید آثار فاخر ارزشی و تداوم نبخشیدن به اجراهای عمومی و بی سامانی جشنواره ها از دیگر مشکلات تئاتر استان است.

بوعذار ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود توضیح داد: به رغم تلاش های انجام شده، هیچگونه برنامه ای برای ارتقای سطح کیفی اعم از کارگاه های آموزشی و آسیب شناسی دقیق تئاتر استان وجود ندارد که باعث ایجاد خلاء هایی در این زمینه شده است.

این کارگردان نمایش در خوزستان با بیان اینکه خیل جوانان علاقمند به تئاتر و نمایش در استان سردرگم مانده اند، افزود: متاسفانه هیچ برنامه ای برای هدایت و شناسایی استعدادهای جوان طراحی نشده و در ابتدای طرح اوقات فراقت متاسفانه نه تنها انجمن هنرهای نمایشی بلکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هیچ برنامه ای برای جذب هنرجوی جدید ندارد.

بوعذار، عدم حمایت مالی گروه های هنری را از دلایل نبود تولیدات آثار فاخر دینی دانست و گفت: به همین دلیل کمتر شاهد آثار برجسته در بخش دینی در شهر اهواز هستیم.

وی یادآور شد: متاسفانه تولیدات نمایشی گروه های هنری محدود به حضور در جشنواره ها شده است.

به گفته بوعذار، نه تنها هیچ حمایتی صورت نمی گیرد بلکه نظارت کافی بر عملکرد انجمن هنرهای نمایشی و گروه های نمایشی نمی شود بلکه باعث شده اداره فرهنگ و ارشاد اهواز در حاشیه قرار گیرد.

 

بوعذار با اشاره به اینکه برخی هنرمندان اهوازی از بی برنامگی اداره فرهنگ و ارشاد اهواز سر در گم مانده اند و هیچگونه حمایت مالی نمی شوند، تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز پاسخگوی نیازهای هنرمندان اهوازی نیست به همین دلیل اغلب هنرمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رجوع می کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار