اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد ؛
آبادان - شوشان ؛ قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند ،گفت : در تمام مرزهای کشور کسانی که قصد خروج از کشور را دارند می بایست عوارض خروج را پرداخت کنند.
شوشان آبادان ؛ امروز سه شنبه ( 9 آبان ماه ) عبدالله کعبی در گفت و گوی ویژه خبری که از صدا وسیما مرکز آبادان پخش شد با تبریک سالروز حماسه 9 آبان در کوی ذوالفقاری آبادان ، عنوان کرد : خوشبختانه امسال وضعیت پایانه مرزی شلمچه بسیار مطلوب است و تردد از این مرز با استقبال بی نظیری از سوی زوار اربعین حسینی انجام شده است.

وی افزود : با توجه به ارائه خدمات مطلوب در این مرز علاوه بر عبور زائران ایرانی ، مرز بین المللی شلمچه تنها مرز تردد اتباع خارجی به عتبات عالیات است.

وی ادامه داد : در این مرز خدمات بسیار مطلوبی به اتباع خارجی ارائه می شود و برای خروج آنها نیز از مرز شلمچه راه و گذر جداگانه ایی را در نظر گرفتیم تا باعث ازدهام جمعیت نشود.

کعبی با اشاره به وضعیت پایانه شلمچه در سه سال گذشته گفت : این پایانه در 3 سال گذشته وضعیت مطلوبی نداشت و مردم ساعت ها برای خروج از کشور در صف انتظار بودند و هیچگونه امکاناتی وجود نداشت اما اکنون پس از جلسات متعدد امکانات بسیار خوبی توسط سازمان منطقه آزاد اروند در مرز بین المللی شلمچه وجود دارد.

وی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری که حماسه اربعین باید به یک حماسه اسلامی و گردهمایی اسلامی ، سیاسی تبدیل شود افزود : این حماسه و گردهمایی برای ما و جهان اسلام بسیار با اهمیت است وما خود را مکلف کردیم تا در پایانه مرزی شلمچه تمام امکانات لازم را فراهم کنیم.

 وی با اشاره به اینکه مرز شلمچه تنها مرزخروج از کشور برای تردد زوار اتباع خارجی به عتبات عالیات است ، ادامه داد : در مرز شلمچه بیشترین امکانات توسط سازمان منطقه آزا اروند فراهم شده است و طی دو سال گذشته پس از آنکه ستاد اربعین امکانات این منطقه را بررسی کرد با توجه به وجود امکانات مناسب و سهولت عبور زوار در منطقه آزاد اروند و مرز بین المللی شلمچه اعلام نمودند اتباع خارجی از این مرز به عتبات عالیات اعزام شوند.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند از صدور یک میلیون روادید در این منطقه خبرداد و اظهار داشت : پیش بینی میکنیم بین 400 تا 500 هزار نفر از این مرز عبور کنند و تا کنون 50 هزار نفر از مرز شلمچه به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی افزود : با توجه به اینکه کمتر از ده روز به اربعین حسینی باقی مانده است این آمار روزانه تساعد پیدا می کند و قطعا در روزهای آتی با افزایش جمعیت روبرو خواهیم بود.

وی با اشاره به عدم صدور ویزا در مرز شلمچه ،گفت : امکان صدور ویزا در مرز شلمچه وجود ندارد و کسانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را دارند می بایست از طریق دفاتر صدور روادید که اعلام شده و دارای مجوز هستند برای ثبت نام و اخذ ویزا اقدام کنند.

کعبی از حذف عوارض خروج از کشور در مرز بین المللی شلمچه خبرداد و افزود : در تمام مرزهای کشور کسانی که قصد خروج از کشور را دارند می بایست عوارض خروج را پرداخت کنند اما در مناطق آزاد متولی اخذ عوارض خروج از کشور بر عهده سازمان منطقه آزاد است.

وی ادامه داد : طبق مصوبه 9/7/1373 هیئت وزیران عضو شورای عالی مناطق آزاد عوارض خروج از کشور اخذ شده است و با پیگیری ها و مکاتباتی که صورت می گرفت در سال های گذشته نیز این عوارض حذف می شد.

وی با اشاره به پیگیری ها و درخواست استاندار خوزستان برای حذف عوارض خروج از کشور در پایانه مرزی شلمچه ، تصریح کرد : دکتر شریعتی مدام در حال تردد و بازدید از مرز شلمچه هستند و در پی بازدید های ایشان زوار از او خواستند نسبت به حذف عوارض خروج اقدام کنند.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند ، افزود : با درخواست استاندار و همچنین پیگیری و مکاتبات مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد اروند با دکتر بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با توجه به ضرورت و ایجاد تسهیلات ویژه به زوار اربعین حسینی و اقدمات ارزشمند سازمان منطقه آزاد اروند اخذ عوارض خروج از کشور در مرز بین المللی شلمچه به دستور مشاور رئیس محترم جمهور حذف شد.

وی ادامه داد : دریافت عوارض خروج از کشور قانونی بوده و بدلیل آنکه شورای عالی مناطق آزاد حذف آن را برایمان تکلیف کرده پس از دریافت دستور عدم دریافت عوارض خروج ، امروز از ساعت 4 بعداز ظهر حذف شد.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در زمینه اخذ عوارض خروج از کشور ، گفت : کسانی که دارای تریبون هستند بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران تکلیفی بر عهده دارند و وظیفه همه ما این است که فضای سالم و مناسبی را بوجود بیاوریم و نگذاریم رسانه های بیگانه و عناصر ضد انقلاب از صحبت های ما استفاده نا مطلوب کنند.

کعبی افزود : قانون برای دریافت عوارض به ما تکلیف شده است و پس از ایام اربعین این عوارض خروج از کشور مجددا دریافت خواهد شد که این نیز شاما همه مرزهای کشور است و در کشور ما هیچ مرزی وجود ندارد که عوارض خروج را اخذ نکند.

وی ادامه داد : خدماتی که سازمان منطقه آزاد اروند در مرز بین المللی شلمچه ارائه داده بسیار بیشتر از دریافت عوارض 12 هزار و 500 تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت برای صدور ویزا می بایست از هر زائر 40 دلار دریافت کند ، گفت : دلار را با نرخ مصوب دولتی به مبلغ 3هزارو 100 تومان محاسبه کند اما این کار را انجام نمیدهد و دلار را با نرخ آزاد به مبلغ 4 هزار تومانی محاسبه می کند و هیچ خدماتی نیز سازمان حج و زیارت به مردم ارائه نمی دهد و کسی نسبت به دریافت این مبلغ اعتراضی نمی کند.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند ، ادامه داد : ما بر اساس بودجه مصوب دولت درآمد خود را هزینه می کنیم و یکی از درآمد هایمان دریافت عوارض خروج از کشور است که در جایی که نیاز است هزینه می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مرز بین المللی شلمچه ، افزود : 10 کیلومتر فنس در مرز شلمچه بالغ بر 1 میلیارد تومان توسط سازمان منطقه آزاد اروند جمع آوری شده است.

کعبی نصب 50 کیلومتر گاردریل به مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون تومان ، نصب 5 کیلومتر فنس دژ مرزی 350 میلیون تومان را از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در مرز شلمچه دانست و گفت : بیش از 200 نفر از پرسنل سازمان منطقه آزاد اروند در بحث اربعین در مرز شلمچه مسقر شدند و در حال ارائه خدمات به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) هستند که بابت این اقدام سالانه 1 میلیارد تومان سازمان منطقه آزاد اروند هزینه می کند.

وی ادامه داد : همچنین برای تنظیفات 500 میلیون تومان و آسفالت 7 هزار متر دور برگردان های مسیر شلمچه 500 میلیون تومان توسط این سازمان هزینه شده است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت : همه این هزینه ها از محل درآمد منطقه آزاد انجام شده و این اعتباراتی که هزینه کرده ایم بر اساس دریافت عوارض نیست و خدماتی که در مرز شلمچه توسط این سازمان ارائه می شود بر اساس تکلیف قانونی ، شرعی ، با تاکیدات مسئولان نظام و دفتر مقام معظم رهبری انجام میدهیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مرز شلمچه بعنوان بهترین پایانه مرزی تردد زوار در کشور شناخته شد ، اظهار کرد : امیدواریم امسال نیز همانند سال گذشته مرز بین المللی شلمچه بعنوان بهترین و برترین مرز تردد زوار اربعین حسینی معرفی و شناخته شود.


انتهای پیام/.


*** خبرنگار :  نجمه ایرانیان ***

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار