شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
عراقچی:
معاون وزیر امور خارجه گفت: آمریکا در انجام تعهدات و تکالیف خود در برجام همواره با سوء نیت و در تلاش برای کاهش منافع ایران از برجام بوده است و این محدود به دولت فعلی آنها نیست بلکه در دولت قبلی نیز ما با این وضعیت مواجه بودیم.

سیدعباس عراقچی در توضیحات خود درخصوص روند اجرای برجام در جلسه علنی امروز مجلس (۱۰ آبان ۹۶) گفت: گزارشات ما درخصوص اجرای برجام در ۲۱ ماه گذشته سعی کرده که تصویر واقعی‌ای را از پیشرفت‌های حاصل شده به گشایش‌های اقتصادی که برای کشور ایجاد شده و هم چالش‌هایی که ما با آ‌نها مواجه بودیم ارائه کند.

وی افزود: شاید این چالش‌ها از انواع مختلف بوده برخی از آ‌نها در خارج از چارچوب برجام است، اما می‌توانم بگویم که بزرگترین چالش ما در اجرای برجام از زمان اجرایی شدن برجام تاکنون سوء نیت آمریکا در برجام است و این یک امر کاملا مشخص و روشنی است و این هم در دولت قبلی آ‌مریکا بوده و هم در دولت فعلی آمریکا.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: آمریکا در انجام تعهدات و تکالیف خود در برجام علی‌رغم اینکه طبق برجام موظف است با حسن نیت این تکالیف را انجام دهد همواره با سوء نیت و در تلاش برای کاهش منافع ایران از برجام بوده است و این محدود به دولت فعلی آن‌ها نیست و در دولت قبلی آن‌ها نیز ما با این وضعیت مواجه بودیم.

عراقچی اضافه کرد: البته واقعیت این است که در چند ماه اخیر و در دولت فعلی آمریکا این روند شدت بیشتری به خود گرفته و موارد بدعهدی و حتی نقض برجام توسط دولت جدید آمریکا افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

ادامه دارد...


/فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار