شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۲

شوشان : ابراهیم سنایی، شاعر اهوازی و دوست حبیب‌الله معلمی، درباره این شاعر اهل بیت (ع) و دفاع‌مقدس به ذره بین گفت: معلمی، شاعر نوحه‌های صادق آهنگران است. این اشعار دارای شور و حال فراوان بود تا آنجا که هر وقت دشمن می‌خواست روحیه رزمندگان را تخریب کنند خبر کذبی مبنی بر شهادت یا اسارت آهنگران منتشر می‌کرد.

 

سنایی با اشاره به بالابودن هزینه‌های درمانی افزود: متاسفانه هیچ ارگان و مسوولی در زمینه تامین هزینه‌های درمانی این شاعر کمکی نکرد، در حالی که وی در دوران هشت سال دفاع‌مقدس مال و خانه خود را در اختیار رزمندگان قرار داد و همسر او به خوبی از‌ آن‌ها پذیرایی و هرگز از این وضعیت گلایه‌ای نکرد. وی در ادامه به کم لطفی دیگری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کنگره‌های سراسری کشور حتی برای یک بار هم از این شاعر پایداری دعوت و تجلیل نشد. وی بار‌ها در بیمارستان بستری شد اما هیچ یک از مسوولان به عیادتش نیامدند.

این شاعر اهل بیت ادامه داد: مرحوم حبیب اله معلمی تمام زندگی اش را وقف سیدالشهدا کرده بود. بی تردید نقش حاج صادق آهنگران در دفاع مقدسنقشی بی بدیل است و براستی او یک اسطوره است اما باید اذعان کنم که بخش اعظمی از ایفای این نقش را مدیون حبیب اله معلمی است. سنایی ادامه داد: خانه حبیب اله معلمی پاتوق ذاکرین، مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت بود. شب های محرم شب زنده دار بود. حاج حبیب اله معلمی شعر می سرود تا مداحان همچون حاج صادق آهنگران، کویتی پور و فخری آن را در شب های عملیات میان رزمندگان بخوانند و روحیه آنان را برای دفاع مضاعف کنند. سنایی گفت: تقدیر از شاعران اهل بیت در میان بزرگان و ائمه معصومین مسبوق به سابقه است و روایت های موثق و متقن در زمینه تجلیل های ویژه ائمه معصومین از شاعران اهل بیت داریم. در حدیثی از آقا امام صادق (ع) آمده است: خداوند به ازای هر بیت شعری که در شان ما اهل بیت سراییده شود یک خانه بهشتی عطا می کند.

حاح جبیب اله معلمی همیشه خطاب به بنده می گفت: ابراهیم شاعر با به شعیری نمی خرند. یعنی ارزش و جایگاه شاعر اهل بیت آنطور که شایسته و بایسته است در میان افراد جامعه تبیین نشده است. چرا باید هزینه درمان حاج حبیب اله معلمی را خانواده ایشان بپردازند! مگر حبیب اله معلمی کم برای نظام و انقلاب هزینه داده است. چرا در زمان بستری شدن ایشان در بیمارستان بزرگ نفت اهواز از مسئولان استان کسی بر بالین او حاضر نشد تا خانواده او را دلداری دهد! رسالت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در میان چیست؟ آیا آثار معلمی ارزش دفاع مقدس به حساب نمی آمد؟مسئولان فرهنگی چرا در همه این سالها جویای احوال او نبودند؟ معلمی ارزش دفاع مقدس نبود؟!سنایی با اشاره به این‌که تاکنون از آقای معلمی چند کتاب شعر منتشر شده است، درباره کتاب شدن سروده‌های دوران هشت سال دفاع‌مقدس این شاعر گفت: تمام این اشعار موجود است و در چاپ کتاب خاطرات آقای آهنگران از ‌آن‌ها استفاده شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار