شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۳

آرش قلعه گلاب در روزنامه کارون نوشت :

در ابتدا: هرچند فضاي انتخابات نگذاشت ماجراي مجري معروف سيما در همه‌ي سطوح ملي رخنه کند و فراگير شود، ولي در يکي  دو ماه گذشته در بيشتر

رسانه هاي مجازي، اخبار مربوط به مجري مشهور سيما، افکار بخش پيگير حوادث ملي را سخت به خود معطوف کرد. در ابتدا مجري مشهور سرسختي نشان داد، اما وقتي که با گشوده شدن پرونده اي در دادگستري بر عليه خود مواجه و خانم شاکي پرونده ي خود را سرسخت تر از خود يافت، با قبول عام موضوع، در دفاع از خود برآمد!

در ادامه: بر خلاف انتظار مجري معروف، دفاع تلويحي ايشان و تني چند از مدافعان پر شورش در رسانه هاي مجازي و جمعي، نه تنها نتوانست افکار عمومي پيگير موضوع را متقاعد کند، بلکه خانم شاکي را نيز ترغيب به مجادله رسانه اي با ايشان کرد و به نوعي برنده ي اين پرونده ي اخلاقي در جامعه نمود. به طوري که خانم شاکي در افواه و اذهان مخاطبان اين رصد رسانه اي، در جايگاه مظلوم قرار گرفت و آقاي مجري معروف سيما در مقام شروع کننده ي اين « بازي زوجي» در کيش! به راحتي کيش و مات شد!

در ميانه: اما آن چه که بيش از چنين پيامدي، در افکار عمومي مهم جلوه نمود و مردم را به پيگيري جدي موضوع راغب کرد! چهره ي موجه اي بود که مجري معروف در برنامه هاي صدا و سيما از خود نشان مي داد و سعي و اهتمام تمام داشت تا در اجراهاي تصويري، به چهره‌اش معنويتي عام بخشد!  قطعا همين تعارض رفتاري و گفتاري مجري مشهور سيما  در سيما، و عيان شدن پرونده اخلاقي اش در قوه قضاييه بود که؛ مخاطبان ميليوني سيما را متوجه ي سويه ي ديگري از سيماي اين مجري مشهور نمود، آن چنان که ايشان را مجبور به استعفا از سيما کرد و شايد هم سيما ايشان را مجبور به استعفا.

در پايان: اگر چه پيگيري خانم شاکي مجري سيما، ايشان را متقاعد به استعفاي از سيما نمود و آقاي مجري را وادار به نوشتن غمنامه اي در رسانه هاي مجازي و عمومي کرد! اما واقعيت امر اين است که؛ تنها پيگيري خانم شاکي پرونده نبود که به استعفاي مجري مشهور منتج شد. به واقع، حساس شدن افکار عمومي به اين موضوع و تعارض چهره ي ايشان در سيماي ملي با واقعيت اخلاقي اش در نزد افکار عمومي بود که آقاي مجري را به کناره گيري از سيماي ملي مجاب کرد! و اين خود حکايت از اين دارد که صدا و سيماي ملي نيز اکنون به شدت به افکار عمومي جامعه حساس است و اگر افکار عمومي پيگير مسائل ملي خود باشد، نسبت به خواست ملي بينندگان ايراني، واقع بينانه‌تر عمل خواهد کرد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار