شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹

سایت دز ان ان نوشت :

قیمت تمام شده مسکن مهر در کرج ۳۹ میلیون تومان، در دزفول ۵۰ میلیون تومان!

همانطور که همگان آگاه هستند شهرستان کرج به عنوان مرکز استان تازه تاسیس البرز یکی از کلان شهر های ایران با داشتن امکانات رفاهی و خدماتی بسیار در نقطه ای خوش آب و هوا پذیرای مهاجران بسیاری از سراسر کشور می باشد و دزفول نیز با وجود اینکه همواره لقب دومین شهر خوزستان را به آن می دهند، در شرایطی کاملا متفاوت نسبت به کرج در آب و هوایی گرم و خشک  قرار دارد و شهروندان آن برای تامین برخی مایحتاج  و امور اداری خود باید به اهواز و دیگر شهرهای استان و خارج استان مراجعه کنند زیرا دزفول از مراکز خرید بزرگ محروم بوده و کلیه ادارات کل در شهر اهواز مستقر می باشند.

پدیده گرد و غبار نیز چند سالیست که در استان و این شهرستان جولان می دهد و فریادرسی برای حل این معضل و شنیدن درد دل مردم مظلوم و رنج کشیده این شهر که بارها در جنگ تحمیلی مورد اصابت موشک ها و بمباران هواپیماهای رژیم بعثی عراق قرارگرفته است، وجود ندارد.

حال مسکن مهر منطقه “مهرشهر” که بزرگترین پروژه ساخت و ساز منازل مسکونی دزفول است و وعده های بی پایان تعدادی از مسوولان استان و شهرستان در خصوص تحویل این پروژه  درد مردم این شهر خصوصا ۲۳۱۲ متقاضی آن و خانواده هایشان را دوچندان کرده است.

با وجود خصوصیات یاد شده این شهر مقاوم مانند شرایط آب و هوایی و بیکاری و نبود امکانات لازم، حضور شهروندان در این شهر تنها به دلیل عشق به وطن و شهر تداوم داشته است و یک شهروند کرجی اگر اجباری در کار نباشد به هیچ عنوان شرایط سخت و دشوار زندگی در این شهر را هرگز نخواهد پذیرفت.

جای تعجب است که بدانیم، مسکن مهر شهرستان کرج در خردادماه ۹۲ با سهم آورده ۱۴ میلیون و وام ۲۵ میلیونی به متقاضیان تحویل داده شد این در حالی ست که مسکن مهر توسط دولت دهم در کشور  به صورت هم زمان و با اندکی تاخیر در دزفول کلید خورد و شهروندان بسیاری با توکل به خدا و امید به مهر مسوولان مهرورز دولت دهم در این پروژه ثبت نام کردند که تاکنون شهد این مهرورزی را احساس نکرده اند.

در ابتدای شروع کار پروژه منطقه مهرشهر، از سوی مسئولان وعده تحویل واحدهای مسکونی در مدت ۱۲ ماه و پرداخت ۸ میلیون تومان سهم آورده و ۲۵ میلیون تومان وام مسکن، جمعا مبلغ ۳۳ میلیون تومان به متقاضیان داده شد ولی شهروندان پس از گذشت  مدت یاد شده نه تنها مسکن خود را تحویل نگرفتند بلکه با افزایش سهم آورده به ۱۲ میلیون تومان مواجه شدند.

در آن برهه زمزمه تمدید مهلت تحویل واحدهای مسکونی مهرشهر از ۱۲ ماه به ۱۸ ماه مطرح شد و متقاضیان با امید اینکه با پرداخت چهار میلیون اضافه تا شش ماه آینده خانه دار می شوند مبلغ مورد نظر را به حساب تعاونی ها واریز نمودند که به این ترتیب قیمت تمام شده تقریبی هر واحد در آن مقطع به صورت متوسط حدود ۳۷ میلیون تومان گردید.

۱۸ ماه گذشت و متقاضیان بار دیگر با وعده های عملی نشده مسئولان و پیمانکاران این پروژه مواجه شدند و این بار نیز علارغم واریز تمام و کمال مبلغ تعدیل به حساب تعاونی ها و به تبع آن به حساب پیمانکاران بدقول که حال در ذهن متقاضیان بد سابقه هم شده بودند، واحدهای مسکونی همچنان آماده تحویل نبود.

این بار مسوولان مسکن مهر دم از افزایش متراژ و هزاران بند و نیم بند نانوشته برای تعدیل دوباره سهم آورده متقاضیان کم بضاعت زدند و بار دیگر اعلام کردند متقاضیان به ازای هر واحد باید چهار میلیون دیگر واریز کنند چراکه برخی مصالح از تورم تاثیر پذیرفته و در متراژ ساختمان ها کارشناسی های انجام شده نادرست بوده است که به این ترتیب مبلغ تمام شده هر واحد تقریبا به۴۱ میلیون تومان افزایش یافت.

مسوولان امر در سال ۹۱ در جلسات متعدد اعلام کرد تا پایان شهریور ماه آن سال تمام ۲۳۱۲ واحد مسکونی در سایت مهر شهر دزفول تحویل متقاضیان می شود اما شهریور رسید و خبری از تحویل حتی یک واحد از ۲۳۱۲ واحد نشد!

برخی پیمانکاران سودجوی این پروژه که پول زحمت کشیده متقاضیان که با هزاران بدبختی و مکافات آن را تهیه می کردند دهانشان را شیرین و شکم شان را پر کرده بود بهانه آورده و اعلام کردند برای ما به صرفه نیست که این پروژه را ادامه دهیم و باید فسخ قرار داد شود! این درحالی بود که بیش از ۹۰ درصد سهم آورده متقاضیان و وام بانکی را اخذ و پیشرفت فیزیکی در اکثریت بناها کمتر از ۸۰ درصد بود.

از شهریورماه سال ۹۱ تا کنون که تیرماه ۹۲ می باشد، فرماندار تلاشگر دزفول در حال برگزاری جلسات متعدد با پیمانکاران است که کار را به اتمام برسانند اما در این رهگذر با فشار و زیاده خواهی برخی پیمانکاران افزایش پنج میلیون تومانی دیگری بر متقاضیان تحمیل گردید و در این شرایط بار دیگر متقاضیان با افزایش قیمت واحدهای مسکونی خود روبرو شدند بدین معنا که مبلغ تمام شده از ۴۱ میلیون به ۴۶ میلیون افزایش یافت.

 

این افزایش آورده را بار دیگر بسیاری از متقاضیان پرداخت کردند ولی باز هم قصه تکراری تکمیل نشدن و تحویل ندادن واحدهای مسکونی مهرشهر دزفول ادامه دارد…


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment جالب بود پس از این چه شود....
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار