اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
یک مسؤول برجسته نزدیک به دمشق به رویترز گفت: یک مسؤول ارشد آمریکایی اخیرا با رئیس سازمان امنیت ملی نظام سوریه که بالاترین سطح سفر یک مقام آمریکایی به سوریه از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود، ملاقات داشته، این در حالی است که آمریکا انجام چنین دیداری را تکذیب کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است، این مسؤول منطقه‌ای نزدیک به دمشق نام مسؤولی آمریکایی را که با سرلشگر علی مملوک، رئیس سازمان امنیت ملی سوریه دیدار داشته را فاش نکرده است.

این مسؤول منطقه‌ای تاکید کرد، این ملاقات گام مهمی است اما دمشق اعتمادی به آمریکا ندارد.

بنا به گفته مسؤول مذکور، این مقام آمریکایی از خاک لبنان به دمشق سفر کرده است.

این منبع گفت: مملوک در این دیدار که اخیرا انجام شده، اعتراض دولت سوریه به حضور آمریکا در خاک کشورش را ابلاغ کرده و گفته است، دمشق آن را یک خلل می‌داند.

این مسؤول آمریکایی نیز در جواب مدعی شده که هدف از حضور آمریکا در سوریه اجرای ماموریت استشاری و جنگ با داعش است.

آمریکا در جریان جنگ داخلی سوریه طرف مخالفان و شورشیان سوری را گرفت و حتی آنها را از طریق برنامه‌ کمک‌های نظامی سیا به انواع سلاح‌ها مجهز کرد؛ موضوعی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سال جاری میلادی به آن خاتمه داد.

همچنین آمریکا معتقد است، بشار اسد و نظام آن هیچ نقشی در آینده سوریه ندارند. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا اواخر ماه گذشته میلادی تاکید کرد، موضع آمریکا این است که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت کنار برود.

به گزارش ایسنا، وی گفت، دوره خاندان اسد به پایان خود نزدیک است و موضوع تنها نحوه تعامل با این بحث است.

واشنگتن اخبار درباره دیدار مسؤول آمریکایی با مملوک در دمشق را تکذیب کرد

وزارت دفاع و خارجه آمریکا هر دو روز جمعه صحت گزارش‌های منتشر شده درباره دیدار مسؤول ارشد آمریکایی با مقامات سوری در دمشق را تکذیب کردند.

آدریان گالووی، سخنگوی پنتاگون به شبکه الحره آمریکا گفت: هیچ مسؤول امنیتی یا نظامی آمریکایی به دمشق سفر نکرده و هیچ ارتباطی بین پنتاگون و نیروهای آمریکایی با هیچ مسؤولی سوری وابسته به نظام اسد برقرار نشده است.

در این راستا یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرد، وزارتخانه مذکور هیچ اطلاعاتی درباره گزارش‌های خبری درباره سفر مسؤول آمریکایی به سوریه ندارد.


/ایسنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار