اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
سرپرست سازمان اورژانس کشور ، خبر داد:
شلمچه - شوشان ؛ سرپرست سازمان اورژانس کشور از فعالیت حدود 6 هزار نیروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ایام اربعین در مسیرهای منتهی به سه مرز شلمچه و چذابه و مهران خبر داد.
شوشان شلمچه ؛ پیرحسین کولیوند امروز شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان مستقر در مرز شلمچه با اشاره به خدمات‌رسانی اورژانس در ایام اربعین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: حدود 6 هزار نیروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ایام اربعین در مسیرهای منتهی به سه مرز شلمچه و چذابه و مهران در حال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.

وی افزود: این تعداد نیرو شامل متخصصان پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری‌های واگیر هستند که البته مرزهای شرقی هم توسط همکاران بهداشت ما پایش و رصد می‌شوند.

کولیوند با اشاره به همکاری همه دستگاه‌ها در ایام اربعین برای خدمات‌رسانی به زائرین، اظهار کرد: سایر دستگاه‌ها مانند پلیس و اداره راه هم باید کمک کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد. هرچند همکاران ما در هر کجا که نیاز به خدمات سلامت باشد لحظه‌به‌لحظه حضور دارند و دسترسی‌ها هم بسیار راحت و آسان است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: تدابیری که مسئولان امر و مسئول اورژانس دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام داده‌اند قابل‌تقدیر است و تشکر می‌کنم که توانستند در خدمت زائران باشند.
کولیوند از استقرار آمبولانس‌های اورژانس در مرزهای کشور خبر داد و گفت: حدود 800 دستگاه آمبولانس در مرزهای منتهی به کشور عراق برای ارائه خدمت به زائران مستقر هستند.

وی با بیان اینکه هر مرز یک بیمارستان سیار عمومی دارد که می‌تواند خدمات خود را ارائه دهد، تصریح کرد: هر مرز یک بیمارستان سیار ویژه دارد که درمانگاه‌ها و امکانات بسیار مناسبی در آن مستقر است که بیمارستان سیار شلمچه مجهز به اتاق عمل، آزمایشگاه و بخش‌های ویژه هم هست.

کولیوند با بیان اینکه تاکنون 27 هزار نفر در شلمچه مراقبت‌های درمانی دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: همه این افراد درمان و مرخص شده‌اند.

وی افزود: در مرزهای دیگر به دلیل سنگینی تردد آمار ارائه خدمات درمانی بیشتر و قابل‌توجه است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور از استقرار بالگردهای اورژانس در مرز شلمچه خبر داد و افزود: بالگردهای اورژانس هوایی در این مرز مستقر هستند که در صورت نیاز خدمت‌رسانی کنند.
رئیس سازمان اورژانس گفت: از نظر بهداشت و درمان اصلا جای نگرانی نیست و ساختارهای مناسبی در این راستا در شلمچه ایجادشده است.

کولیوند با اشاره به اقدامات آموزشی بهداشتی انجام‌شده، افزود: کتابی تحت عنوان راهنمای سلامت تقدیم زائران می‌شود که کمک‌کننده در امر پیشگیری است، در این کتاب هر آنچه مردم باید انجام دهند تا سالم بمانند توضیح داده ‌شده است.


انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار