اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور:
شلمچه - شوشان ؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور گفت :تعداد 1400 نفر از امدادگران، پرستاران و پزشکان در داخل عراق به خدمت گرفته شدند
شوشان شلمچه ؛ علی اصغر پیوندی امروز شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه هلال احمر مستقر در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران ، عنوان کرد : انجام کارهای لجستیکی پس از اربعین به مدت 2 هفته افزایش یافته است و در استان های خوزستان ، ایلام و کرمانشاه 30 آمبولانس در پایانه های مرزی خدمت رسانی می کنند.

وی افزود : پنج بالگرد در این منطقه مستقر شده است تا چنانچه لازم باشد در اسراع وارد عمل شوند و خدمت رسانی کنند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات در کشور عراق ، اظهار داشت : تسهیلات  بسیارخوبی در داخل کشورعراق از سوی جمعیت هلال احمر ایران ارائه شده و همکاری خوب و دقیقی با هلال احمر عراق داریم .

پیوندی ادامه داد : در عراق برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی درمانگاه ثابت ، آمبولانس ها و آمبولانس های اتوبوسی مستقر شده و امکانات دارویی نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.

وی با اشاره به خدمت رسانی در کشور عراق ، گفت : تعداد 1400 نفر از امدادگران، پرستاران و پزشکان در داخل عراق به خدمت گرفته شدندو برای آسایش و آرامش مردم در حال خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد :همچنین هفت هزار و 900 نفر از امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر در سه مرز شلمچه ، چذابه ، مهران و استان های معین خدمت رسانی را برای زوار اربعین حسینی انجام می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این سازمان تنها ارگان امدادرسان هموطنان مقیم خارج از کشور است ، تصریح کرد : سازمان جمعیت هلال احمر وظیفه امداد و درمان ایرانیان خارج از کشور را بر عهده دارد و تلاش می کند مردم در آسایش و آرامش باشند.

وی استان خوزستان را در همه زمینه ها پیشرو وپیشگام دانست و گفت : این استان پیشگام اربعین است چرا که وجود دو تا پایانه مرزی باعث آن است که مردم زیادی از این منطقه برای مشرف شدن به زیارت استفاده کنند.

پیوندی ، تصریح کرد : طی ۵ سال گذشته سیل وجود مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد : باید برای یادآوری دفاع مقدس به این استان مراجعه کرد  زیرا مردم این منطقه رشادت های بی نظری را از خود بجای گذاشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در عراق زیرساخت های کافی پیش بینی نشده است ، افزود : با توجه به اینکه در عراق زیرساخت های کافی وجود ندارد اما خدمات ارائه شده قابل قبول بوده  که سازمان هلال احمر عهده دار بخشی از این وظایف است.

./ انتهای پیام

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار