اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم ایران گفت: ‌ساخت مسکن مهر کار پسندیده‌ای است اما اشکالاتی دارد که در دولت جدید برطرف می‌شود.” با توجه به اینکه تأمین مسکن نقش مهمی در آرامش روحی خانوارها دارد تأمین مسکن ارزان جزء برنامه‌های دولت تدبیر و امید است… ساخت مسکن مهر کار پسندیده‌ای است اما اشکالاتی دارد که در دولت جدید برطرف می‌شود… برای حفظ ثروت، پول‌های سرگردان به بخش مسکن آمد که باعث افزایش قیمت خانه شده است “. این بخشی از دیدگاه و برنامه‌های رییس‌جمهور منتخب مردم ایران برای بخش مسکن است.

متقاضیان مسکن که سالهاست در انتظار صاحب‌خانه شدن به دنبال بهبود اوضاع هستند با هر انتخابات و تغییر مدیریتی به صاحب‌خانه شدن امیدوارتر می‌شوند.

حسن روحانی که روز گذشته سکاندار قوه مجریه کشور اعلام شد در اظهارات تبلیغاتی خود طی هفته‌های گذشته با نشان دادن کلیدی در دستش گفت:” این کلید، کلید تدبیر است که هر قفلی را باز می‌کند و با حمایت ۷۵ میلیون ایرانی امکانپذیر است.” حال این پرسش مطرح است که آیا این کلید “در” بهبود اوضاع قیمتی مسکن کشور و صاحب‌خانه شدن متقاضیان را هم باز می‌کند؟

پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و در برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها،‌ حسن روحانی مسکن را از دلایل کاهش ازدواج جوانان عنوان و اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش ازدواج در کشور مسکن است. وی که پیش از این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، ایده‌اش در مورد مسکن مهر و کنترل قیمت مسکن را این گونه مطرح کرد که اصل ساخت مسکن ارزان و مسکن مهر یک ایده خوب بود اما این ایده برای یک دوره کوچکتر طراحی شده بود و یک دفعه افزایش یافت.

روحانی با ابراز تاسف از اینکه امروز در برخی مناطق به جای مسکن، خوابگاه برای مردم درست شده است، گفت:‌ بر همین اساس باید نواقص این پروژه برطرف شود. او در اولین مناظره هشت کاندیدای یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری از برطرف شدن عیوب مسکن مهر در دولت بعدی صحبت کرد و گفت: اصل تأمین مسکن ارزان برای جامعه به ویژه برای جوانان جزء برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

رییس جمهور منتخب مردم ایران معتقد است: طرح مسکن مهر با مشکلاتی مواجه است؛ ضمن آنکه اصل کار، کار پسندیده‌ای بود و در ابتدا قرار بود در طول ۱۰ سال ۲۰۰ هزار واحد ساخته شود اما تبدیل شد به یک و نیم میلیون واحد مسکونی لذا با شتاب‌زدگی، بدون مطالعه ، بدون مکان‌یابی صحیح و رعایت اصول فنی و مهندسی کار انجام و باعث شد امروز این ساختمان‌ها عیوب فراوانی داشته باشند.

روحانی تکمیل واحدهای مسکن مهر را نیازمند ۴۶۵ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال اعتبار عنوان و اظهار کرد: امروز بانک مسکن به خاطر این طرح ۲۰۳ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال از بانک مرکزی استقراض کرده است بنابراین مسکن مهر اشکالاتی فراوانی دارد اما چاره‌ای نیست و در دولت آینده باید نواقص آن برطرف شود. به گفته وی در سال‌های اخیر قیمت خانه‌های کلنگی ۸۲ درصد و قیمت آپارتمان ۵۲ درصد افزایش یافته است.

رییس‌جمهور منتخب مردم درباره مهار قیمت مسکن نیز اظهار کرد: وقتی نقدینگی در جامعه بی‌حساب و کتاب بالا می‌رود و طی هشت سال ۶٫۵ تا هفت برابر می‌شود تورم بزرگی ایجاد می‌شود.

 

به گفته روحانی وقتی ارزش پول ملی تنزل یابد مردم هم به دنبال این می‌روند تا کاری کنند که ثروت‌شان حفظ شود و کاهش نیابد؛ بنابراین یکی از این کارها مسکن و زمین است لذا این پول سرگردان و سیل بنیان‌کن فورا به سمت مسکن می‌رود. به اعتقاد وی با وجود فعال بودن مسکن مهر طی یک سال اخیر، قیمت خانه کلنگی و آپارتمان افزایش داشته و از طرف دیگر ارزش پول ملی کاهش یافته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار