شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: گرفتن هرگونه وجهی به غیر هزینه کتاب و بیمه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است.

رحمان فلاحی در جمع خبرنگاران استان خوزستان اظهار کرد: مدارس نباید هنگام ثبت‌نام از اولیا وجهی دریافت کنند زیرا گرفتن پول هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است.

وی در ادامه توصیه‌هایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان به والدین ارائه داد و گفت: پدر و مادرها، بچه‌ها را با توجه به محدوده جغرافیایی، در نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی خود ثبت‌نام کنند زیرا این کار از هر نظر به نفع خانواده‌ها و به نفع دانش‌آموزان است.

این مقام مسئول تاکید کرد: مدارس به جز آن وجوهی که مربوط به بیمه و پول کتاب است هیچ‌گونه وجهی در موقع ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: برای سایر موضوعات، مدارس مجاز نیستند که وجهی دریافت کنند که بخشنامه نیز به تمام مدارس ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان متذکر شد: خانواده‌ها بدانند که موقع ثبت‌نام نباید وجهی بپردازند و مدیران مدارس نیز، وظیفه خودشان را می‌دانند که نباید وجهی دریافت کنند.

وی در مورد کمک والدین به مدارس نیز گفت: در مراحل بعد، خود خانواده‌ها تشخیص می‌دهند در محل تحصیل فرزندانشان، بنابر ضرورت کمک‌هایی را داشته باشند که این مربوط به خانواده‌ها و تشخیص آن نیز بر عهده خودشان است.

فلاحی خاطرنشان کرد: اگر مدرسه‌ای وجهی غیر از پول بیمه و پول کتاب دریافت کرد ادارات بازرسی این اداره کل در سطح شهرستان‌ها فعال هستند و دائم سرکشی می‌کنند والدین می‌توانند به آن‌ها گزارش بدهند.

وی تصریح کرد: ادارات بازرسی، اگر گزارشی در مورد گرفتن وجه دریافت کنند سریع وارد عمل می‌شوند و تذکرات لازم را می‌دهند.

 

وی متذکر شد: ممکن است برخی از خانواده‌ها توجیه نباشند و مبالغی که بابت کتاب و بیمه می‌پردازند را گزارش دهند ولی در سراسر کشور اینطور است که در این مورد، باید وجه در هنگام ثبت‌نام پرداخت شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار