شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵

سقوط آزاد طلا در روزهایی که گذشت، خیلی ها را به فکر خرید طلا برای سرمایه گذاری انداخته است. با این حال نوسانات غیرقابل پیش بینی بازار جهانی سرمایه گذاران را نگران پایین تر آمدن قیمت طلا در روزهای آینده کرده است. با این اوصاف آیا الان وقت مناسبی برای خرید طلا است؟

مجله مهر: طلا در بازارهای جهانی به پایین ترین نرخ خود در 45سال اخیر رسیده است. کاهش200 دلاری قیمت طلا در دو هفته گذشته که آن را به زیر 1100 دلار رساند، شیب کاهش ارزش طلا را آنقدر تند کرده که در 45سال گذشته سابقه نداشته است. طلا از ابتدای سال میلادی 500 دلار در هر اونس ارزان شده و کارشناسان اقتصادی می گویند اگرچه قیمت ها هنوز ثابت نیست اما به نقطه نهایی نزدیک شده است.

اما در شرایط فعلی صرفه با خرید طلا است یا هنوز باید دست نگه داشت؟ سایت کیتکو، پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی تغییرات طلا در دنیا می نویسد: «یکی از اولین نشانه‌های تضعیف اقتصاد، رشد قیمت طلا است که باعث افرایش سود سرمایه گذاران می‌شود. اما نوسانات بازار سهام هم تاثیر بسزایی روی قیمت طلا می گذارد. زمانی که ارزش شاخص های سهام کم می‌شود سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری روی طلا هجوم می‌آورند تا دارایی‌هایشان را حفظ کنند. در نتیجه این افزایش تقاضا قیمت طلا را بالاتر می‌برد.» با این حساب معیار شما برای تشخیص زمان فروش طلا باید افت شاخص های سهام باشد و برای خرید آن بعد از برگشتن وضعیت سهام به اوضاع عادی اقدام کنید. چرا که افزایش تقاضا همیشه قیمت ها را بالاتر می برد و با کاهش آن، بازار به حالت ثبات نسبی برمی‌گردد.

 

با تمام این‌ها تحلیل‌گران کیتکو معتقدند هیچ وقت نمی‌توان زمان مناسبی برای خرید طلا مشخص کرد چون خرید طلا به عنوان یک کالای سرمایه‌ای همیشه با سود همراه است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار