اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
بازدید از موکب های مستقر در مرز چذابه توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت غربمهندس مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از انجام بازدید از موکب های مستقر در مرز چذابه توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکزبهداشت غرب و نطارت بر توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی  آنها خبر داد .


شریفی گفت: با توجه به برگزاری مراسم اربعین حسینی هر سال باشکوهتر از سالهای قبل و با حضور میلیونی عاشقان امام حسین(ع)، سهم بهداشت به عنوان یکی از متولیان عمده حفظ سلامت در این ایام بر کسی پوشیده نیست.

 مهندس شریفی در ادامه خاطر نشان کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات در مراسم عزادرای اربعین در موکب ها، مساجد، تکایا، هیئت ها می تواند احتمال  بروز بیماریهای مرتبط با آب و غذا به ویژه بیماریهای عفونی روده ای را افزایش دهد. از این روموکب داران باید از منابع آب بهداشتی و تحت نظارت اسفاده نمایند .

وی ادامه داد هرگونه پخت و پز باید در شرایط بهداشتی انجام و کلیه افراد متصدی در امر پخت و پز و توزیع باید دارای کارت سلامت معتبر باشند .

شریفی افزود: کارشناسان بهداشت محیط از ابتدای استقرار موکب ها  بصورت مستمر طی برنامه زمانبندی شده نسبت به اعزام  به پایانه مرزی چذابه و بازدید از مواکب اقدام نموده اند و در همین خصوص تیم های اختصاصی بصورت شبانه روزی مستقر و اقدامات بهداشت محیطی از جمله نظارت بر آب و نذورات توزیع شده، سماشی و گندزدایی محیط را انجام می دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار