اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
فرماندار ویژه خرمشهر خبرداد :
شلمچه - شوشان ؛ فرماندار ویژه خرمشهر ، گفت : با وجود امکانات و خدمات بسیار خوب در این منطقه میزان رضایت زائران غیر ایرانی بیشتر شده است .
شوشان شلمچه ؛ ولی‌الله حیاتی در نشست ستاد استقبال مردمی از زائران غیرایرانی اربعین حسینی که در پایانه تجاری شلمچه برگزار شد، با بیان اینکه ۴۲۰ موکب با پذیرایی از زائرین در این منطقه خدمات‌رسانی می‌کنند، به به زیرساخت‌های مرز شلمچه اشاره و عنوان کرد: زیرساخت‌های مناسبی توسط سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه ایجاد شده است. همچنین در خصوص عبور زائران در این منطقه با همکاری همه دستگاه‌ها و در راس آنها منطقه آزاد اروند، تردد زوار به سهولت در حال انجام است.

وی افزود: ۱۲۰ هکتار زمین توسط منطقه آزاد اروند به ظرفیت پارکینگ‌های مرز شلمچه اضافه شده است که اکنون بیش از ۲۷ هزار خودرو در این پارکینگ‌ها توقف کرده‌اند. همچنین ۶۹۰ سرویس بهداشتی توسط سازمان منطقه آزاد اروند آماده‌سازی شده است.

فرماندار خرمشهر از خروج ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز شلمچه تاکنون خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، ۸۰ هزار زائر غیرایرانی که از ۹۳ کشور دنیا بوده‌اند، از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق شده‌اند.

وی با بیان اینکه تردد زوار با آرامش و در کمترین زمان ممکن در این مرز انجام می‌شود، تصریح کرد: برای تردد زائرین اتباع خارجی کریدور جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است و این زائران به سهولت در حال عبور از مرز شلمچه هستند و با توجه به امکانات و خدمات‌رسانی در این منطقه، میزان رضایتمندی اتباع خارجی مطلوب است.

حیاتی با اشاره به استقرار ناوگان ریلی راه آهن در مرز شلمچه برای جابه‌جایی زائران در مسیر خرمشهر ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار زائر از طریق ناوگان ریلی در مسیر شلمچه و خرمشهر و بالعکس جابه‌جا شده‌اند.

وی به توافقنامه میان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن عراق برای جابه‌جایی زوار در اربعین اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده خط ریلی بصره تا نجف برای جابه‌جایی زوار اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه تمهیدات لازم برای رفت و برگشت زائرین اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: هنگام بازگشت زوار از مرز شلمچه مواکب تا 10 روز بعد از اربعین نیز خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین ۵۵۰ نفر از نیروهای خدماتی شهرداری‌های استان‌های معین به صورت شبانه‌روزی برای انجام نظافت در مرز شلمچه در حال فعالیت هستند.

حیاتی از مخابره آنلاین اخبار منطقه شلمچه خبر داد و اظهار کرد: با وجود فیبر نوری در شلمچه اخبار این منطقه توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به صورت آنلاین و شبانه‌روزی در حال مخابره است.


انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار