شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به موضوع موسسات مالی و اعتباری، گفت: کسانی که پول خود را در این موسسات گذاشتند افراد سرمایه‌داری نیستند. در مورد این موسسات مالی و اعتباری مقصر مسوولان هستند چه قوه مجریه و چه در قوه مقننه؛ و باید از مردم عذرخواهی کرد. مردم را به صبر و مسوولان را به دلسوزی بیشتر در این زمینه دعوت می‌کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۱۹ آبان ماه با بیان این که خداوند در قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) را اسوه و الگو معرفی کرده است، اظهارکرد: همه رفتار و اخلاق و هر آنچه که ما در زندگی انجام می دهیم باید براساس الگوی رسول خدا (ص) باشد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه، ۲۳ آبان روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت است. بیماران با بیماری های خاص نیازمند حمایت معنوی و مادی هستند،  براین اساس باید انجمن های خیریه و مردم و مسئولان در این زمینه کمک بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ۲۴ آبان نیز سالروز رحلت مفسر قرآن علامه طباطبایی است که به همین مناسبت روز کتاب و کتابخوانی هم نامیده شده است. علامه طباطبایی از جهت علم، اخلاق و عرفان از افتخارات شیعه به شمار می رود. مهمترین اثر وی تفسیر المیزان است که هیچ تفسیری به اهمیت آن در بین مفسران شیعه و عامه نوشته نشده است. استواری آنچه که علامه طباطبایی در تفسیرش آورده بسیار ارزشمند است. یکی از شاگردان علامه شهید مطهری است که پایه های فکری نظام جمهوری اسلامی براساس اندیشه های ایشان است.

وی با اشاره به موضوع کتاب و کتابخوانی نیز عنوان کرد: آمار کتابخوانی در کشور خوب نيست و سرانه مطالعه در کشور پایین است و فضای مجازی هم این آمار را پایین تر آورده است. دیدیم که فضای مجازی در بخش مثبت آن در ماه محرم در نشر معارف اهل‌بیت(ع) کمک کرد اما باید بدانیم که ترویج فساد در این فضا هم به همین شکل فراگیر است؛ در زمینه مطالعه نیاز به کار فرهنگی داریم و امکانات باید بیشتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده با اشاره به موضوع اربعین حسینی و پذیرایی از زائران نیز گفت: در این ایام از جهت نظم و خدمات در دو مرز شلمچه و چذابه کارهای بسیار خوبی صورت گرفت و زیرساخت‌ها در استان ارتقا یافته است. استاندار خوزستان و مسئولان با اهتمام خوبی به میدان آمدند. آب‌رسانی به چذابه و بهبود وضعیت جاده‌ها مطلوب بوده اگرچه بخشی از آن باقی‌مانده است. باید گفت که اینها همه مقدمه آن است که با اربعین به معرفت بیشتری دست یابیم. قیام امام حسین(ع) قیامی آگاهی‌بخش است و اربعین باید همان‌گونه که آگاهی ما را بیشتر می‌کند تنفر ما را از دنیا بیشتر کند. ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی برای رسیدن به اهداف، حفظ دین و آرمانگرایی اینها پیام‌های اربعین است و اگر اربعین به صورت کامل برگزار شود دوره کامل تهذیب نفس است.

وی با اشاره به آغاز هفته وقف، خاطر نشان کرد: وقف صدقه جاریه است و فرهنگ آن باید تقویت شود. مسئولان اوقاف به موضوع موقوفات اهتمام بیشتری داشته باشند و درآمد آن را در همان‌جا صرف کنند. وقتی که مردم بدانند آنچه وقف شده در همان جهت مصرف می‌شود خود به ترویج فرهنگ وقف کمک می کند.

امام جمعه موقت اهواز همچنین با اشاره به موضوع موسسات مالی و اعتباری، گفت: کسانی که پول خود را در این موسسات گذاشتند، افراد سرمایه‌داری نیستند. در مورد این موسسات مالی و اعتباری نیز مقصر مسوولان هستند، چه قوه مجریه و چه در قوه مقننه؛ اگر نقصی در قوانین است مجلس شورای اسلامی مقصر است.

وی ادامه داد: موسسات مالی و اعتباری در خیابان های اصلی شهر بودند و پنهان نبودند اگر بانک مرکزی در این دولت و در 10 دولت قبل اشتباه کرده، مجوز داده و نظارت نکرده است، آسیب آن متوجه مردم است. کارهایی در استان از سوی مسوولان انجام شده که از آن قدردانی می‌کنیم اما جدیت بیشتر و دادن اولویت به این مسئله مهم است. مردم را به صبر و مسوولان را به دلسوزی بیشتر دعوت می کنیم. از سپرده گذاران عذرخواهی می‌کنم و باید از آن ها عذرخواهی کرد. این تذکر را به سپرده گذاران می‌دهم که اجازه ندهند تا این موضوع باعث سواستفاده آن هایی که دلشان برای مردم و کشور نسوخته، شود؛ ما می‌دانیم سپرده‌گذاران چه مشکلات و معضلاتی دارند و مسوولان رسیدگی به این موضوع را جز اولین کارهای خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده با اشاره به شرایط موجود در منطقه نیز گفت: شکست‌های بسیاری را آمریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها در منطقه خورده‌اند. اینها بعد از بیداری اسلامی گروه‌های تکفیری را در منطقه وارد کردند و هر کس که الفبای سیاست را بداند نمی‌تواند کتمان کند که اینها جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها است. توطئه دیگری از سوی آن ها با عنوان اعلام همه‌پرسی برای استقلال کردستان طراحی شد که با شکست مواجه شد. 

وی افزود: در حال حاضر با استعفای عجیب نخست وزیر لبنان مواجه هستیم، آن هم در کشور لبنان که خط مقدم مقاومت است و حزب‌الله اولین شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد. آنچه که همه ما باید نسبت به آن هوشیار باشیم آن است که آمریکا، صهیونیست و همراهانشان در منطقه دست از توطئه برنمی‌دارند، وحدت و همدلی در داخل کشور و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در حال حاضر بسیار مهم است. این وحدت و همدلی را در موضوع سخنان رئیس جمهور سبک‌سر آمریکا علیه سپاه پاسداران دیدیم که همه مسئولان با تمام وجود از سپاه اعلام حمایت کردند.

ایسنا/ 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار