شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۲

مدير شعب بانك كشاورزي خوزستان از اختصاص 473 ميليارد تومان اعتبار كشوري به كارگروه توسعه بخش كشاورزي استان خبر داد و گفت: اين اعتبار جهت اجراي طرح در استان است كه از ابتداي امسال اجرا شده و تا پايان سال ادامه خواهد داشت.

سيدحجت‌الله اژدر در گفت‌وگو با ايسنا ، اظهاركرد: افراد واجد شرايط براي مشاركت در طرح از سوي اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، سازمان جهاد كشاورزي و ستاد كارگروه اشتغال شهرستاني و استاني به ما معرفي مي‌شوند.

وي با بيان اين‌كه وصول مطالبات و تزريق مجدد آن به بخش كشاورزي، زمينه توسعه بخش كشاورزي و اشتغال را در استان فراهم مي‌كند، عنوان كرد: سال گذشته بيش از 6 هزار و 850 ميليارد ريال تسهيلات به تعداد 79 هزار و 447 متقاضي، پرداخت شد كه اين ميزان از نظر تعداد نسبت به سال 89 رشد 14 درصدي و از نظر مبلغ اعتبارات رشد 60 درصدي را نشان مي‌دهد.

اژدر تصريح كرد: در اين مدت به تعداد 13 هزار و 892 طرح بنگاه‌هاي اقتصادي كارآفرين يا زودبازده به ميزان بيش از 2 هزار و 259 ميليارد ريال و به 430 متقاضي ديگر 325 هزار و 920 ميليون ريال تسهيلات در قالب طرح هدفمندي يارانه‌ها پرداخت شده است.

مدير شعب بانك كشاورزي خوزستان افزود: مجموع سپرده‌هاي شعب بانك كشاورزي استان در سال گذشته از نظر تعداد و ميزان در مقايسه با سال 89، به ترتيب رشد 18 و 30 درصدي داشته و 113 درصد از برنامه ابلاغي بانك در سال گذشته محقق شده است.

وي عنوان كرد: در سطح مناطق شهري و روستايي استان 97 دستگاه ATM و 5976 دستگاه پايانه فروش POS وجود دارد كه با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته فعاليت‌هاي گسترده‌اي براي توسعه و افزايش دستگاه‌هاي POS در دستور كار قرار دارد.

اژدر در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در خصوص بانكداري الكترونيك و خدمات كارت، اظهار كرد: سيستم جامع بانكداري الكترونيك يكي از پروژه‌هاي مهم و كليدي بانك است كه براي نخستين‌بار توسط بانك كشاورزي در نظام بانكي كشور اجرايي شده و از طريق اين سيستم روز به روز امكانات و خدمات جديدي به مشتريان عرضه مي‌شود. در مجموع اين نوع بانكداري با رويكرد مشتري محوري طراحي شده است.

وي با بيان اين‌كه از طريق 92 شعبه و 8 باجه در مناطق شهري، روستايي و سازمان‌هاي مربتط با بخش كشاورزي به مردم استان و فعالان بخش كشاورزي خدمات نوين بانكداري الكترونيك ارايه مي‌شود، خاطرنشان كرد: توسعه سيستم اينترنت بانك‌هاي استان، راه‌اندازي SMS بانك، نصب و راه‌اندازي 10 دستگاه كيوسك بانك در شعب منتخب استان، راه‌اندازي 11 خط ديتاي جديد براي شعب علاوه بر خطوط قبلي، جابه‌جايي 10 شعبه به دليل تغيير مكان و يا زيباسازي، نصب و راه‌اندازي نرم‌افزار شخصي‌سازي دسته چك‌ها در كليه شعب از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

مدير شعب بانك كشاورزي خوزستان ادامه داد: از ديگر اقدامات مديريت بانك كشاورزي در سال گذشته مي‌توان به نصب و راه‌اندازي نرم افزار آنتي ويروس ESET در مديريت استان و كليه شعب به صورت آنلاين، ارتباط با مركز، بررسي و رفع مغايرت تسهيلات مهرگستر از طريق ديتا فيكس، برگزاري چهار مناقصه در زمينه بانكداري الكترونيك، راه‌اندازي Penpad 277 در استان نصب افزار IC-BANK در استان و خريداري سه دستگاه UPS براي 34 شعبه اشاره كرد.

اژدر در زمينه فعاليت صندوق بيمه كشاورزي در استان نيز گفت: فعاليت اين صندوق از سال 69 با محصول برنج آغاز شده و هم‌اكنون بيش از 65 نوع محصول زراعي، باغي، دامي و منابع طبيعي با بيش از يك هزار كاربرد بيمه‌اي تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرند.

وي اظهار كرد: خوزستان با سطحي حدود 4/6 ميليون هكتار داراي 2/1 ميليون هكتار اراضي قابل كشت است. تعداد بهره‌برداران بخش كشاورزي بيش از 200 هزار نفر هستند و خوزستان از نظر توليدات كشاورزي با بيش از 10 ميليون تن رتبه نخست را در سطح استان‌هاي كشور دارد.

مدير شعب بانك كشاورزي خوزستان افزود: سطح باغات بارور خرما و مركبات استان حدود 34 هزار هكتار است و ميانگين توليد سالانه اين بخش، حدود 150 هزار تن خرما در سال پيش‌بيني مي‌شود. در بخش دام، استان خوزستان داراي 6 ميليون واحد دامي بوده و محل قشلاق 7 استان همجوار خود است كه آمار دامي استان در بخشي از استان به حدود 9 ميليون واحد دامي نيز مي‌رسد.

اژدر عنوان كرد: با توجه به رسالت بانك كشاورزي در حمايت و پشتيباني از بخش كشاورزي، گام‌هاي بسيار مهمي براي توسعه اين بخش و در نهايت تقويت بيمه كشاورزان برداشته شده است.

وي تصريح كرد: در سال گذشته طرح ساماندهي بخش نيروي انساني بخش بيمه‌اي كشاورزي در قالب 13 شركت خدمات بيمه‌اي و 27 دفتر نمايندگي بيمه در شهرستان‌هاي استان و به‌كارگيري بيش از 550 نفر از كارشناسان كشاورزي اجرا شده است.

اژدر ادامه داد: با توجه به خشكسالي‌هاي پي‌درپي سه سال اخير، صندوق بيمه با به‌كارگيري حداكثر توان خود نسبت به پوشش بيمه‌اي بيش از 80 درصد از مزارع استان و پرداخت غرامت خشكسالي براي كاهش اثرات مالي آن بر بخش كشاورزي اقدام كرده است.

مدير شعب بانك كشاورزي خوزستان بيان كرد: به منظور توسعه بيمه با اجراي طرح فراگير بيمه باغات و دام در سال گذشته با هماهنگي‌ سازمان جهاد كشاورزي و استانداري خوزستان 2 ميليون راس دام و انواع دام‌هاي سنگين و زنبور عسل و حدود 34 هزار هكتار از باغات استان تحت پوشش بيمه قرار گرفته است.

وي اظهار داشت: برگزاري كلاس‌هاي ترويجي بيمه با خدمات بيمه‌اي و حضور بيش از 3300 نفر از بهره‌برداران بخش كشاورزي در اين كلاس‌ها، برگزاري كلاس آموزشي براي كارگزاران بيمه و مسوولان استاني با هدف افزايش سطح آگاهي اقشار مختلف جامعه از فرهنگ بيمه كشاورزي از ديگر اقدامات بانك كشاورزي در سال 90 بوده است.

اژدر افزود: در سال گذشته محصولات زراعي، باغي، منابع طبيعي، دام، طيور و آبزيان استان تحت‌پوشش بيمه قرار گرفتند كه در مجموع براي بيمه و خسارت‌هايي كه به اين محصولات وارد شده از سوي بانك كشاورزي 1200 ميليارد ريال اعتبار پرداخت شده است.

وي در پايان از انجام عمليات زيباسازي و نصب گيشه در سطح 80 درصد شعب استان و افتتاح ساختمان‌هاي جديد براي شهرستان‌هاي سوسنگرد و اروند كنار و خريد زمين براي شعبه هفتگل خبر داد و همچنين از همكاري مديران شعب بانك كشاورزي در استان قدرداني كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار