اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۹۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷



سهام خزلی


امروز باز هم یورش وحشیانۀ خاک ، نفس های بریدۀ کارون را تازیانه زد. تازیانه ای که در بی تدبیری های گذشته های نه چندان دور و امروزهای پر از هیاهو همچنان بوی خاک می دهد. 

از چند روز قبل پیش بینی های سازمان هواشناسی حکایت از پایان هفته ای خوب و پر برکت برای خوزستان و خصوصا اهواز داشت. سیستم هایی که نقشه های پیش یابی را در سازمان هواشناسی اعلام میکنند تا دو روز قبل دوشنبه را روزی پر باران اعلام کرده بودند ، اما وقتی که دوشنبه از راه رسید و خبری از نزول رحمت الهی نشد وعدۀ بارش در روز سه شنبه نور امیدی درقلب رئوف مردم صبور خوزستان تاباند. اما امروز سه شنبه 30/8/1396 نه تنها خبری از باران و رعد و برق و آب گرفتگی معابر نشد ، بلکه انبوهی از خاک بر سر این شهر صبور باریدن گرفت.

اینکه چرا در این چند سال اخیرپدیدۀ گرد و خاک نه به عنوان میهمان که در حکم صاحب خانه در استان خوزستان بساط پهن کرده و خیمه گسترانیده است و کسی هم فعلا قصد ندارد چاره ای اساسی برای مرتفع کردن آن بیاندیشد ، یک سوال و اینکه چرا نقشه های پیش یابی هواشناسی بجای پدیده ی گرد و خاک آن هم در این حجم و با این شدت باران و رگبار و آب گرفتگی معابر پیش بینی میکند ، سوال مهم دیگریست که باید در جستجوی پاسخی اساسی و علمی برای آن بود . در نگاه اول مسئولین و عالی رتبگان استان می بایست پاسخگوی این مشکلات باشند اما به عقیدۀ بنده پاسخ سوال دوم حیاتی تر و مهم تر است . چرا که اگر پیش بینی های سازمان هواشناسی درست ، علمی و اصولی !!!!! صورت میگرفت ، صبح علیرغم باز بودن مدارس، از خروج فرزندان دلبند بیگناهمان از منزل جلوگیری میکردیم . 

در این میان  یا دستگاههای پیش بینی نقشه های هواشناسی از کار افتاده و به علم روز مجهز نیستند یا اینکه دانشگاهها هنوز نمیتوانند این علوم را به درستی تدریس کنند  . این اتفاقات هر چه هست و دلیل این پیش بینی ها و اطلاع رسانی های نادرست هر چه باشد ، فعلا و در حال حاضرسلامتی فرزندان دلبند این استان در خطر است، هر چند که پیامد مخرب این آلودگی ها که چیزی جز بیماری و فرسودگی نیست دامان همه را خواهد گرفت ، چه آنهایی که با پیش بینی باران!!!!!! مردم را چشم انتظارنزول رحمت الهی گذاشتند چه بنده و جنابعالی. ای کاش میتوانستم در پایان این مقاله مانند انشاهای دوران کودکی با نوشتن آرزوهای سپید چشم اندازی زیبا برای خودم ترسیم کنم اما حالا دلم میخواد کمی ، فقط کمی واقع بین باشم .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
comment
0
0
comment اداره کل هواشناسی خوزستان مجهز به بهترین و کاملترین سیستم های ماهواره ای و ویدیو والهاست ضمنا تنهامرکز ملی پیش بینی وپایش گردوخاک کشورمان با کاملترین امکانات رصدگردوخاک و نرم افزارهای لازم در آن اداره مستقرمی باشد پس علت عدم پیش بینی طوفان و خاک داخل استان در چیزی بجز امکانات و تجهیزات آنجاست.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
comment
0
0
comment بی کفایتی [...] محترمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار