شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

برای نخستین‌بار در تاریخ غواصی ایران جنازه غرق شده در عمق 150 متری در سد کارون چهار از آب بیرون کشیده شد.

مسئول عملیات غواصی در سد کارون چهار در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: 24 خردادماه سال جاری در جاده خوزستان به شهرکرد از ارتفاع 70 متری از روی یک پل در دست احداث، یک کارگر به نام علی احمدی 32 ساله اهل ایذه به سد دریاچه کارون چهار سقوط کرد.

ساسان سیفی با بیان اینکه عمق آب این سد بین 138 تا 160 متر است، ادامه داد: شرکت مسئول سازنده پل، گروه‌های مختلفی را از سراسر کشور برای خارج کردن جسد دعوت کرد که متاسفانه هیچ کدام از آنها برای بیرون آوردن جسد علی احمدی موفقیتی کسب نکردند.

مسئول عملیات غواصی این حادثه با اشاره به اینکه هیچ غواصی را نداریم که بتواند در 100 متری غواصی کند، تصریح کرد: زمانی که تیم غواصی ما که متشکل از غواصان اهواز و همدان است برای این کار دعوت شدند، دستگاهی را که از قبل برای عمق 80 متر طراحی کرده بودیم را به کار گرفتیم که جوابگو نبود.

وی افزود: تصمیم بر این گرفته شد که دستگاه جدیدی برای عمق 150 متر طراحی کنیم که بعد از سه روز تلاش شبانه‌روزی این دستگاه آماده شد و بعد از شناسایی جسد، در مدت دو روز موفق شدیم جسد را از آب بیرون بکشیم.

سیفی با بیان اینکه بیرون کشیدن جنازه از این عمق در طول تاریخ غواصی ایران بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: در طول این عملیات، جست‌وجوی وجب به وجب آب را انجام دادیم و تجربه توانست بر طبیعت غلبه کند.

 

این تیم غواصی متشکل از حسین پویافر، مدیر عامل شرکت غواصی پژوهشگران همدان، ساسان سیفی، مسئول عملیات و علیرضا پویافر، مسئول فنی عملیات بودند و این عملیات با همکاری شرکت اپک که سازنده پل است و شرکت آب نیروی سد انجام شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار