اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
برگزاری مراسم تشکیل حلقه آبی پیشگیری از دیابت در مدارس شهرستان کارونبه گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون، یکشنبه 21 آبانماه 96، برنامه تشکیل حلقه آبی بمناسبت هفته ملی دیابت با حضور مهندس معلم مدیر شبکه بهداشت و درمان، مهندس موسوی نسب رئیس مرکز بهداشت، مزرعه رئیس اداره آموزش و پرورش، کارشناسان ستادی واحد سلامت مدارس و نوجوان، پیشگیری از بیماریها، آموزش و ارتقاء سلامت در دبیرستان پسرانه امام خمینی(ره) شهرستان برگزار شد.

طی این برنامه مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون با اشاره به افزایش شیوع این بیماری درسراسر جهان، گفت: این بیماری درسال 2015 بیش از 415 میلیون نفر از افراد 20تا 79 ساله را مبتلا نموده است .بیش از نیم میلیون کودک و نوجوان کمتراز 14 سال درجهان مبتلا به دیابت نوع یک هستند و به همین دلیل به عنوان بزرگترین اپیدمی تاریخ نام گرفت.

مهندس معلم ضمن بیان این مطلب که رعایت سبک زندگی سالم می تواند درکنترل این بیماری موثر باشد، اذعان نمود: مصرف حداکثر 25 گرم موادقندی در روز، تحرک و ورزش فیزیکی ازمهترین موارد کنترل این بیماری است.

در ادامه مهندس موسوی نسب از اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری غیر واگیر یاد کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران متعهدگردید که سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال 1404 متوقف نماید.

واحد سلامت نوجوانان و مدارس با همکاری واحد پیشگیری از بیماریها، ضمن تهیه بادکنک ها، بنر اطلاع رسانی، در دبیرستان امام خمینی (ره) با حضور گسترده دانش آموزان حلقه آبی پیشگیری از دیابت را تشکیل دادند. این آئین با چرخش حلقه آبی دانش آموزان و ترکاندن بادکنک ها به عنوان توقف دیابت، پایان یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار