اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
خبر مرگ آورده اند؛ نه مرگ کهنسال و نه بیمار؛ نه یک تن، بلکه بیشمار... همیشه پیرامون حوادث و وقایع حواشی بسیار است و جدا کردن اساس رخدادها از حاشیه ها امری غیرممکن. مثل همیشه سازمان هلال احمر پای ثابت حوادث است و این سازمان در خوزستان مسئول جمع آوری و ساماندهی به کمک های مردمی شده است. شنیدیم که در این شرایط دشوار علیرغم ضجه های زلزله زدگان و لرزشان با سرما، سازمان هلال احمر فقط لباس های نو و دارای مارک را تحویل می-گیرد و مابقی را نمی ستاند و یا پس از تحویل در آتش می سوزاند! پیرامون شرایط کمک های مردمی و پاسخ به شبهات موجود گفتگویی را با دکتر علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ترتیب داده ایم که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید:

 

– آقای دکتر! آیا واقعیت دارد که شما فقط لباس های دارای مارک را تحویل می گیرید و لباس های دست دوم را آتش می زنید؟ تعداد لباس های دست دوم بسیار زیاد است و در حال حاضر دیگر جایی برای نگهداری آن ها نداریم. ما باید جهت رعایت مسائل بهداشتی  لباس های مستعمل را ابتدا  شسته، استریل و بسته بندی کنیم  در مرحله بعد اقدام به ارسال آنها کنیم  در نیتجه در شرایط کنونی اولویت با البسه نو است. سوزاندن لباس های دست دوم را  کاملا تکذیب می کنم به هیچ عنوان چنین کاری صورت نمی گیرد. فقط به دلیل اینکه ممکن است لباس های دست دوم مشکل بهداشتی داشته باشند ابتدا تفکیک و سپس شسته می شوند. لباس ها و پتوهای دست دوم بعد از گذراندن مراحل مربوط به تنظیف و بسته بندی به مناطق زلزله زده فرستاده می شوند، لباس های استفاده نشده در اولویت هستند دلیل آن به خاطر اینست که  الان مساله اورژانسی است. باید امکانات مورد نیاز را سریعا به دست مردم زلزله زده برسانیم. آماده سازی بهداشتی لباس مستعمل نیاز به زمان دارد، ولی اگر لباس استفاده نشده باشد سریعا و بدون معطلی به مناطق زلزله زده فرستاده می شود.

 

– در حال حاضر اولویت شما فرستادن کدام اقلام است؟

اولویت ما الان شیر خشک تاریخ دار، پوشاک بچه، پوشک زنانه، مواد شوینده، وسایل گرم کننده نفتی، پتو و داروهای تاریخ دار است. انبارهای ما در حال پر شدن هستند و حجم کمک ها بالا است.  تعداد ماشین های رسیده به محل زلزله به قدری زیاد است که باید مدت زمان طولانی در صف  بمانند تا تخلیه شوند اما بیست روز دیگر مردم شدیدا به کمک ها نیاز خواهند داشت و ما باید اکنون این وسایل را جمع آوری و دپو کنیم و سپس به تدریج این وسایل را ارسال کنیم.

 

– راه های ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده به چه صورت هستند؟

ما تفاهم نامه ای با اداره پست بسته ایم  که بدون پرداخت هزینه  بابت پست کمک های مردمی را به  هلال احمر سه شهرستان ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصر شیرین برسانند. شماره حساب ۹۹۹۹۹ نیز برای دریافت  کمک های نقدی مردم تدارک دیده شده است.

 

 – تاکنون جمعیت هلال احمر خوزستان چه مقدار کمک های نقدی و غیرنقدی به مردم زلزله زده کرمانشاه کرده است؟

تا الان  تقربیا ۷ کاروان از خوزستان به سمت کرمانشاه رفته است. البته به غیر از کمک های مردمی که شخصا می روند و ما فقط به آن ها نامه می- دهیم. برآورد هزینه کرده ایم تا اکنون بالای سه میلیارد و پانصد میلیون تومان کمک های غیرنقدی جمعیت هلال احمر بوده است. مبلغ نقدی هنوز مشخص نیست ولی با توجه به اطلاعاتی که از مرکز گرفته ایم،  رقم قابل توجه ای است.

 

– و اما پیام و توصیه شما به مردم؟

حس نوع دوستی و همدلی که در مردم ایجاد شده قابل تحسین است. فعالیت های نوع دوستی در استان خوزستان به صورت عجیبی ایجاد شده است و ما باید آن را تقویت کنیم. از اعتمادی که مردم به جمعیت هلال احمر کرده اند تشکر می کنم. سرمایه جمعیت هلال احمر همین کمک های مردمی و اعتماد مردم است. ما روزهای اول می گشتیم تا کمک های مردمی را پیدا کنیم اما خوشبختانه چنان موجی ایجاد شد و حمایتی  از طرف رسانه ها، فضای مجازی و صدا وسیما صورت گرفت که مردم به صورت خود جوش کمک هایشان را به دست ما می رسانند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار