شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۱

روزنامه تهران امروز در ستون آن‌سوی سکه سیاست امروز سه‌شنبه خود نوشت:

*روایت زیباکلام از پایداری

صادق زیباکلام،استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگویی با خبرگزاری آریا، درباره چرخش جبهه پایداری به سمت حسن روحانی گفت: درکنار به اصول پایبند نبودن، می‌توان گفت ملاک و معیار برای پایداری‌ها قدرت است یعنی اگر قدرت در دست احمدی‌نژاد باشد چرخش این جبهه به سمت احمدی‌نژاد است .

اگر قدرت به سمت آیت‌الله مصباح باشد چرخش آنها به سمت ایشان است، اگر احساس کنند قدرت می‌خواهد به دست دکتر جلیلی بیفتد به سمت دکتر جلیلی چرخش نشان می‌دهند و حالا به سمت حسن روحانی که رئیس‌جمهور شده است گرایش نشان می‌دهند.بنده بعید نمی‌دانم اگر خاتمی هم رئیس‌جمهور می‌شد پایداری‌ها به سمت ایشان چرخش می‌کردند و ظرف 24ساعت یادشان می‌رفت که 4سال متوالی آقای خاتمی را به عنوان عامل اصلی فتنه محکوم می‌کردند.

*مشارکتی بالاتر از استانداردها

پرویز کاظمی اولین وزیری است که محمود احمدی‌نژاد از دولت خود کنار گذاشت. در گفت‌وگو با «عصر ایران»با بیان اینکه «مشارکت 72 درصدی ازاستاندارد‌های بین‌المللی بالاتر است» گفت: اتفاق خیلی خوبی افتاد و رئیس‌جمهور منتخب هم به واسطه رای بالا، حتما در شرایط و فضای خوبی کار خود را شروع خواهد کرد و ادامه خواهد داد.

وی با توجه به اشاره به مباحث مطروحه پیرامون اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن رئیس‌جمهور منتخب و دولت آتی گفت: به نظر من مردم در این چند سال با تمام وجود هزینه‌های افراط را حس کردند و به اعتدال و تدبیر رای دادند و دنبال این هستند تا مشکلات موجود به پایین‌ترین حد ممکن برسد تا از این طریق آرامش و البته آسایش برای عموم فراهم شود.

*ما با همه آشتی هستیم

محمدرضا رحیمی در همایش روز ملی صنعت و معدن خطاب به بخشی از صحبت‌های رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: صحبت‌های ایشان طوری بود که گویی در کشور نزاع عمومی وجود دارد که باید آشتی کنیم و انگار با مردم جهان قهریم در حالی که ما با همه دنیا آشتی هستیم و روابط خوبی داریم.رحیمی ادامه داد: شاید وضعیت ظاهری باعث چنین تقاضایی از سوی رئیس خانه صنعت شده است اما در کشور نیاز به آشتی ملی نیست و ما در آشتی ملی هستیم که اگر نبود پیشرفتی حاصل نمی‌شد.

*ملک‌زاده تهدید کرد

به گزارش مهر،محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی در واکنش به مخالفان واگذاری مجوزهای صنایع دستی به بخش خصوصی در بدنه سازمان میراث فرهنگی گفت: هنرمند مسئول خودش است و اختیار دار است. بخش خصوصی یعنی هنرمند جدا از اتحادیه صنوف نیست. برخی در سازمان میراث فرهنگی مخالف واگذاری‌های امور به بخش خصوصی هستند. در این میان من دارم با تمام وجود از این طرح حمایت می‌کنم و همین جا اعلام می‌کنم بعضی از دوستان کارشناس که با این طرح مخالف هستند را بیرون بیندازیم چون این کار باید انجام شود.

*احمدی‌نژاد «زمین سوخته» برجا می‌گذارد؟

غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با فرارو درباره اقدامات اخیر دولت دهم گفت: «بنده اراده کرده بودم به چند دلیل دیگر در مورد آقای احمدی‌نژاد صحبت نکنم. یکی اینکه متاسفانه آقای احمدی‌نژاد دیگر اصلاح پذیر نیست و ما از ایشان ناامید شدیم؛ گرچه بنده به آقای احمدی‌نژاد گفته بودم اگر همین روزهای آخر هم توبه کند خدا قبول می‌کند و کمی کارهای خوب انجام بدهد تا در دل مردم خاطره خوش از وی به‌جا بماند.»

این نماینده مجلس گفت: «آنچه مشخص است اقدامات دولت فقط در حوزه‌هایی که گفته شد نیست و ایشان اکنون یکسری پول‌هایی را با عنوان مطالبه و غیره توزیع می‌کند و روندی را طی می‌کند که دولت بعدی تنها با یکسری خرابکاری روبه‌رو شود.»وی با بیان اینکه دولت به واقع مترصد این است که زمین سوخته تحویل دولت بعدی دهد گفت: «بنده فکر می‌کنم مجلس باید بلافاصله پس از اتمام تعطیلی به این مسئله ورود پیدا کند.»

جعفرزاده گفت: «ما 66 تخلف عمده از آقای احمدی‌نژاد در اختیار داریم که فعلا سه یا چهار مورد آن را به دادگاه ارجاع دادیم. ما کوتاه نخواهیم آمد و تا هر زمان که طول بکشد پرونده‌های تخلف دولت را به مرور تحویل مراجع قضایی خواهیم داد و اینگونه موارد هم که به آن اشاره شد جزو تخلفات ایشان است.»

وی ادامه داد: «آقای احمدی‌نژاد باید بداند در روزهای پایانی حق ندارد برای دولت آینده ایجاد مشکل کند. آن هم دولتی که با رای اکثریت قاطع مردم روی کار آمده و شخص پیروز از مجموع 5 کاندیدای دیگر آرای بیشتری کسب کرده است.»وی افزود: «بنابراین این رویکرد دولت نوعی ضربه‌زدن به احساسات مردم و نادیده گرفتن خواست مردم است.»این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: «متاسفانه آنچه از آقای احمدی‌نژاد بار آمده فعلا خرابی است؛ و ما تا چندین دوره فقط باید خرابی‌های آقای احمدی‌نژاد را ترمیم کنیم.»

*احمدی‌نژاد از انتخاب روحانی خوشحال شد

مهدی کلهر مشاور سابق احمدی‌نژاد، در گفت‌وگو با خبر آنلاین درخصوص انتخاب روحانی گفت: نمی دانم تعبیر جریان سوم چقدر درست است. رنگی که آقای روحانی به عنوان رنگ انتخاباتی برگزید، بنفش بود که ترکیب آبی و قرمز است. این انتخاب معنی‌اش می‌تواند این باشد که منظورش ترکیب و تعادل را در نظر گرفتن است. نتیجه انتخابات شاید از نظر جریان‌ها عجیب باشد، ولی با نگاه جامعه شناسی سیاسی، آن 75 درصد اکثریت خاموش در میان کاندیدا‌ها به آقای روحانی گرایش پیدا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:احمدی‌نژاد اگر اصولگراها برنده انتخابات می‌شدند، خوشحال نمی‌شد. همان روزشمارش آرا من تماسی با ایشان داشتم و فهمیدم احمدی‌نژاد از انتخاب روحانی خوشحال شده است. این خوشحالی به اندازه‌ای بود که ایشان بر دیدار رئیس‌جمهور منتخب رفت. سابقه نداشت که رئیس‌جمهور به دیدار رئیس‌جمهور منتخب برود.وی درخصوص اینکه پیش‌بینی‌تان درباره اینکه در دولت جدید با جریان آقای احمدی‌نژاد چه برخوردی خواهد شد گفت:باید دید حوادث آینده به چه سمتی می‌رود.

بنده خودم منتقد احمدی‌نژاد سال 88 هستم و مدافع احمدی‌نژاد 84. سال 84 و چند ماه قبل از حضور در انتخابات، کارهایی که ما می‌خواستیم انجام دهیم، برای ما روشن بود؛ کار ما ساختن بود. ولی کم‌کم یک گروه دیگری اضافه شد و بعد در سال 85 این وضعیت عوض شد. به مرور درگیری ما با اطرافیان ایشان شروع شد و احساس کردیم دولت از مسیر خودش خارج و اسیرحواشی شده است.

حاشیه‌هایی که بیشتر وقت کشور را می‌گرفت. ما با احمد‌نژادی شروع کردیم که خادم و خدمتگزار بود، ولی سال 88 خیلی از تصمیم‌ها به نحوی بود که من به عنوان مشاور رئیس‌جمهور نمی‌توانستم از آن دفاع کنم و مدافع تصمیماتی باشم که در «راهروهای دولت» گرفته می‌شد.

 

شوشان : انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار