اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
با همکاری شورای جهانی صنایع دستی؛
پنج صنعتگر از خوزستان در کارگاه آموزشی بین‌المللی آشنایی با شیوه‌های نوین حصیربافی که به همت اداره‌کل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی برگزار می‎شود، شرکت خواهند کرد.

به گزارش اداره‎کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور به منظور تبادل تجربیات و ارتقاء سطح دانش تخصصی حصیربافان کشور و آشناسازی آنان نسبت به شیوه‎های نوین حصیربافی از مرحله فرآوری مواد تا طراحی و ساخت و همچنین رفع عیوب ناشی از مواد اولیه، رنگرزی، فرم‎دهی، تکنیک‎های بافت و ... با مشارکت شورای جهانی صنایع دستی (منطقه آسیا ـ اقیانوسیه) اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی با بهره‎گیری از تجربیات مدرسین بین‌المللی در آذرماه سال جاری کرده است. 
 
باتوجه به تنوع مواد اولیه و روش بافت حصیر در سراسر کشور، برگزاری این کارگاه آموزشی به صورت منطقه‌ای (شمال، جنوبِ ۱ و جنوبِ 2) پیش‌بینی شده است که استان خوزستان در کنار بوشهر و ایلام در زمره استان‎های جنوب  قرار گرفته‎اند. 
 
هر یک از استان‎های حاضر در این سه منطقه از کشور می‎توانند در مجموع پنج صنعتگر را در رشته‌ حصیربافی برای این آموزش بین‎المللی معرفی کنند. 
 
گفتنی است آموزش صنعتگران استان‎های جنوب از تاریخ یازدهم تا چهاردهم آذرماه سال‌جاری در بوشهر انجام می‎شود و در پایان کارگاه برای تمام شرکت‎کنندگان گواهی بین‎المللی صادر خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار