شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵

رييس اداره فناوري‌هاي مكانيزه جهاد كشاورزي خوزستان گفت: 195 هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان در غالب كشاورزي حفاظتي تعريف شده است كه سهميه سال اول اين برنامه 22 هزار هكتار كه 5 برابر سهميه ابلاغي را شامل مي‌شود.

فرزاد زلقي عنوان كرد: طرح كشاورزي پايدار در غالب خاك‌ورزي و كشاورزي حفاظتي در حال انجام است؛ فاز اول اين برنامه 5 ساله در سال 90 انجام شد و تا چهار سال ديگر ادامه دارد.

وي از تغيير ناوگان مكانيزاسيون كشاورزي خبرداد و گفت: تكنولوژي فعلي قديمي و براي افزايش كيفيت و كميت توليد نامناسب است و به همين منظور در حال تغيير و به روزرساني آن هستيم. اصلاح تركيب توان مكانيزاسيون از طريق تسهيلات بانكي به كشاورزان كمك مي‌كند كه ادوات كشاورزي خود را به روز كنند.

زلقي از اعطاي مبلغ يك ميليارد و 400 ميليون تومان تسهيلات بانكي با 3 درصد سود و 700 ميليون تومان كمك‌هاي بلاعوض از سوي صندوق توسعه و حمايت كشاورزي جهت به روزرساني ادوات كشاورزي خبر داد و اظهار كرد: اين اعتبار مخصوص شركت‌هاي مكانيزاسيون كه ادوات به روز را براي كشاورزان تهيه مي‌كنند، در نظر گرفته شده است.

رييس اداره فناوري‌هاي مكانيزه جهاد كشاورزي خوزستان با بيان اين‌كه هنوز اعتباري از سوي دولت براي به روزرساني ادوات كشاورزي در سال جاري ابلاغ نشده است، تصريح كرد: تبديل تراكتورهاي فرسوده و طرح پلاك‌گذاري دستگاه‌هاي كشاورزي توسط مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده اما به دليل محدوديت اعتباري هنوز عملي نشده است و تا پايان سال جاري اجرا مي‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار