شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۷

موسی شاعری در وبلاگش نوشت : محمد صفرى در دوره شوراى سوم دوبار عهده دار سرپرستى شهردارى اهواز شد امرى كه كمتر اتفاق مى افتد. مرتبه اول ٣ ماه و مرتبه دوم بيش از يك سال. انصافا بايد گفت كه در دوره دوم سرپرستى، صفرى سخت ترين شرايطى كه ممكن است براى يك مدير بوجود آيد را تجربه كرد.

آن دوران دقيقا مصادف بود با خاص ترين و حادترين وضعيت يك شورا در طول تاريخ شوراهاى كشور. از سوى ديگر شهردارى با انبوهى از بدهى هاى معوقه روبرو بود و به دليل ركود شديد ساخت وساز خبرى از درامدهاى قابل توجه هم نبود. بدهكاران نيز كه عمدتا دستگاههاى اجرايى و دولتى استان بودند از پرداخت ديون شهردارى بخاطر بى ثباتى كه حاكم بود خوددارى ميكردند. سيستم شهردارى هم با يك هرج و مرج داخلى مواجه بود اما صفرى جوان در آن دوران سخت به خوبى از عهده اداره شهردارى اهواز برآمد به گونه اى كه آيت الله موسوى جزايرى در تمجيد از وى فرمود: "اى كاش هميشه همينطور سرپرست داشته باشيم و اين دوران همچنان ادامه يابد" .

 

در آن دوران حركت شهردارى در بيشتر حوزه ها آهنگ شتابانى داشت و بسيارى از طرحهايى كه بعدا افتتاح شد و يا به پيش رفت در آن دوره كليد خورد و يا با سرعت به پيش رفت كه براى نمونه به پروژه پل كابلى، آبنماى پل هفتم، پارك نفت، نورپردازى سيلو، پروژه امام على، پل علوى، ساحل سازی کارون، مجموعه هاى ورزشى روباز، ادامه و تكميل پارك ٤٢ هكتارى و... اشاره كرد. او حتى براى اولين بار در خوزستان با هماهنگى پيمانكار براى پروژه پل كابلى معكوس شمار زمان افتتاح نصب نمود. در واقع صفرى جوان به خوبى مسيرى را كه مهندس شمسائى آغاز كرده بود ادامه داده و به پيش برد.

طى روزهاى گذشته مذاكرات مفصلى با محمد صفرى براى عزيمت به تهران و پذيرفتن قائم مقامى يكى از سازمانهاى خوب شهردارى تهران صورت گرفته و به نظر ميرسد كه به زودى مراسم معارفه وى در تهران انجام شود. البته ذكر اين نكته هم خالى از لطف نيست كه صفرى در حال حاضر مشغول  تحصيل و كار برروى رساله دكترى رشته برنامه ريزى شهرى دانشگاه تهران ميباشد.

به هرحال اگرچه معتقدم كه خوزستان و شهر اهواز فردى خلاق و با استعداد را از دست داد اما براى او آروزى موفقيت كرده و تاكيد ميكنم: "موفق باشى آقاى سرپرست"


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار