اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه تجهیزات و ساخت شرکت آیفون اعم از موبایل و تبلت شامل طرح رجیستری می شود.

محمد جواد آذری جهرمی امروز در حاشیه نشست صبحانه کاری با رئیس اتاق بازرگانی ایران و اعضای این اتاق در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که قرار است گوشی‌های آیفون به عنوان اولین گوشی‌ها مشمول طرح رجیستری شود، با توجه به اینکه آیفون در ایران نمایندگی ندارد، مردم باید در این رابطه چه اقدامی کنند و آیا نباید اقدام به خرید گوشی آیفون کنند، گفت: براساس قانون وزارت صمت به کسی که نمایندگی ارایه خدمات در داخل کشور داشته باشد، اجازه واردات می‌دهند و ظاهرا یک عده‌ای این چارچوب را بنابر مدل وزارت صمت دارند و این‌ها واردات موبایل و تجهیزات ایفون را انجام می‌دهند و خدمات هم باید ارائه دهند، ولی اینکه الزامی داشته باشیم که حتما خود شرکت سازنده باید نمایندگی را در ایران داشته باشد، تاکنون وزارت صمت چنین سیاستی را نداشته است.

آذری جهرمی بیان داشت: همه تجهیزات و ساخت شرکت آیفون اعم از موبایل و تبلت شامل طرح رجیستری می‌شود.

وی در مورد برنامه دیتا سنتر‌ها گفت: ضعیف‌ترین حلقه ما در توسعه شبکه ملی اقتصاد توسعه دیتا سنتر‌ها است. براساس گزارش منتشره و آنچه در اقتصاد دیتا سنتر می‌دیدیم، با فعالان بخش به اشتراک گذاشتیم و تا کنون در این مورد در حال جمع بندی هستیم و بعدا برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: تکلیف برنامه ششم ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در سال است که ۱۰۰ هزار شغل آن به حوزه فناوری اطلاعات برمی‌گردد و در آینده نزدیک گزارشی را از اینکه در بخش ما چه میزان شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده را منتشر خواهیم کرد. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که طرح کار پوشه ایرانیان به کجا رسیده است، گفت: گزارشی از این موضوع ندارم، ولی آن را پیگیری می‌کنم.

/فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار