اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: 28 گردشگر گرفتار در مسیر آبشار شوی در منطقه کوهستانی شهیون ، بامداد روز شنبه به سلامت به دزفول منتقل شدند.
خودروی یک گروه 28 نفره از گردشگران که از اهواز به منطقه گردشگری آبشار شوی در بخش کوهستانی شهیون دزفول سفر کرده بودند جمعه شب در مسیر بازگشت در شیب تند جاده با مشکل فنی مواجه شده و متوقف شده بود.

عظیم رضای مرساق افزود: در پی گرفتار شدن این گردشگران در هوای سرد کوهستان گروه امداد و نجات هلال احمر با تجهیزات امدادی و مقادیری آذوقه با 2 دستگاه خودروی کمک دار جمعه شب به محل اعزام شدند.

وی گروه امداد و نجات هلال احمر اعزامی به منطقه دهستان شوی را برای کمک به این گردشگران محسن بهرامپور مسئول امداد هلال احمر دزفول و نیز غلامحسین حسن پور، بهاری پور ، سرتیپی و عشیری معرفی کرد و گفت:این گردشگران در نخستین ساعات بامداد روز شنبه به وسیله 2 دستگاه مینی بوس به دزفول منتقل شده و پس از آن راهی اهواز شدند.

غلامحسین حسن پور از امدادگران جمعیت هلال احمر دزفول که در عملیات کمک به این گردشگران حضور داشته نیز به خبرنگار ایرنا گفت: خودرویی که این گردشگران بوسیله آن به منطقه کوهستانی آبشار شوی سفر کرده بودند یکدستگاه مینی بوس غیر استاندارد بوده که حدود 2 برابر ظرفیت مسافر سوار کرده بود. 

وی اظهار داشت: مینی بوس مذکور در مسیر بازگشت از آبشار شوی هنگام عبور از شیب تند جاده کوهستانی در منطقه 'سرتنگ' با مشکل فنی مواجه شده و به سمت پایین جاده و دره ای عمیق منحرف شده بود که برخورد قسمت کف خودرو با تخته سنگی بزرگ و متوقف شدن آن از بروز فاجعه ای جلوگیری کرده است.

حسن پور ضمن توصیه به گروه های گردشگری مبنی بر استفاده از خودروهای مناسب برای سفر به منطقه کوهستانی آبشار شوی افزود:بخشی از جاده آبشار شوی سنگلاخ بوده و عبور از آن با خودروهای استاندارد و ایمن امکانپذیر است ضمن اینکه خودروهای مسافری در چنین جاده ای نباید بیش از ظرفیت مسافر سوار کنند.

آبشار شوی در 100 کیلومتری شهر دزفول در بخش کوهستانی شهیون و در دل رشته کوه زاگرس واقع است.

این منطقه گردشگری با وجود آبشاری منحصربفرد و سفر صدها گردشگر از شهرهای مختلف کشور جاده ای نامناسب و کوهستانی دارد.

آبشار شوی به عنوان نخستین اثر طبیعی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار