اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
بعد از آنکه مایکل فلن اقرار کرد با تحقیقات ارتباط کمپین انتخابات ریاست جمهوری ترامپ با روسیه همکاری می‌کند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از این بابت خشمگین شده و با حمله به اف‌بی‌آی این آژانس را متهم به "نابود کردن زندگی مشاور سابق رئیس‌جمهور" و "بی تفاوتی در قبال هیلاری کلینتون فریبکار" کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در این توئیت خود نوشت: به این ترتیب ژنرال فلن به اف‌بی‌آی دروغ می‌گوید و زندگی او نابود می‌شود در حالی که هیلاری کلینتون فریبکار در آن "بازجویی" مشهورش به هنگام تعطیلات در اف‌بی‌آی هیچ سوگندی یاد نمی‌کند، صدایش ضبط نمی‌شود و دروغ‌های بسیاری می‌گوید اما چرا هیچ اتفاقی برای او نمی‌افتد؟

ترامپ در یک توئیت دیگر کمی پس از آن نوشت: خیلی از مردم در کشور ما سوال می‌کنند وزارت "دادگستری" قرار است چه کاری نسبت به این حقیقت که هیلاری سرتاپا فریبکار بعد از دریافت احضاریه از کنگره آمریکا اقدام به پاک کردن و "اسید ریختن" روی ۳۳ هزار پست الکترونیک کرد، انجام دهد؟ هیچگونه عدالتی(وجود ندارد)!

این توئیت‌های ترامپ یک روز بعد از آن منتشر شد که فلن قبول کرد با تحقیقات اف‌بی‌آی درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا همکاری کند.

فلن اخیرا اقرار کرد به اینکه درباره ارتباطش با سفیر روسیه در دسامبر سال گذشته میلادی پیش از ورود ترامپ به ریاست جمهوری دروغ گفته است.

همچنین روز جمعه ادعا شد که فلن، جارد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ را به عنوان کسی که از او خواهان ارتباط برقرار کردن با روسیه شده، شناسایی کرده است.

ترامپ و حامیانش از زمان کمپین انتخابات ۲۰۱۶ تاکنون مرتبا کلینتون را مورد حمله قرار داده و خواهان به زندان انداختن او به دلیل سوءاستفاده از سرور ایمیل شخصی‌اش به هنگام تصدی وزارت خارجه در دولت اوباما بوده‌اند.

کلینتون پیش از این سه هفته قبل از آنکه یک احضاریه از کنگره آمریکا دریافت کرد اقدام به پاک کردن ۳۱ هزار و ۸۳۰ پست الکترونیکی که "شخصی" خوانده بود، کرد.

او همچنین یک بازجویی با کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی در مورد مناقشه مربوط به سرور ایمیل‌هایش داشته که در جریان آن کومی او را وادار به سوگند یاد کردن نکرد.

او در این مصاحبه مدعی شده بود که ایمیل‌های محرمانه دریافت نکرده در حالی که در واقعیت این کار را انجام داده بود.

همچنین ترامپ روز شنبه توئیتی منتشر کرد و بعد از آن متهم شد به اینکه موجب مانع تراشی بر سر راه عدالت شده است.

او در این توئیت اعلام کرده بود،" من مجبور شدم ژنرال فلن را اخراج کنم زیرا او به اف‌بی‌آی و معاون رئیس‌جمهور دروغ گفته بود. او به این دروغ‌هایش اقرار کرد."

ترامپ در ادامه در یک توئیت دیگر نوشت: این مایه شرمساری است چون اقدامات او در دوره انتقالی کاملا قانونی بودند. هیچ چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

این در حالی است که منتقدان می‌گویند اگر ترامپ اطلاع داشته که فلن به اف‌بی‌آی دروغ گفته و سپس او را اخراج کرده است پس در این صورت همچنین زمانی که از جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی خواسته فلن را از تحقیقات مربوط به ارتباط روسیه و ترامپ کنار بگذارد نیز این موضوع را می‌دانسته و این نشان دهنده اقدام در راستای مانع تراشی بر سر راه عدالت است.

روز شنبه دو منبع خبری به واشنگتن پست گفتند: کسی که عامل انتشار این توئیت از سوی ترامپ بوده درواقع جان داود، وکیل شخصی ترامپ است.

با این حال مشخص نیست که آیا ترامپ پیش از فرستاده شدن این توئیت آن را دیده باشد یا خیر.

گفته شده که این توئیت هنگامی فرستاده شده که خودروی حامل ترامپ بعد از ترک یک مراسم جذب کمک مالی برای جمهوری‌خواهان در شهر نیویورک در ترافیک گرفتار شده بود.

این ظاهرا تلاشی بود از سوی ترامپ به منظور دفاع از فلن و رفع سوءظن مبنی بر وجود هرگونه تبانی میان دستیارانش با کرملین.

با این حال این موضوع توجه را صرف خودش کرد و به گمانه‌زنی درباره یک اتهام دیگر یعنی مانع تراشی بر سر راه عدالت دامن زد.

این عمدتا دموکرات‌ها بودند که بلافاصله بعد از این توئیت گفتند ترامپ هنگامی که خواهان متوقف شدن تحقیقات درباره فلن خطاب به کومی بعد از اخراج کردن فلن شدن در واقع موجب مانع تراشی بر سر راه عدالت شده است.

فلن در تاریخ ۱۳ فوریه اخراج شد. در آن زمان ترامپ گفت که این اخراج را به دلیل آنکه فلن، مایک پنس، معاون ترامپ را درمورد تعاملش با سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه در آمریکا در تاریخ ۲۲ دسامبر گمراه کرده، انجام داده است.

او نپذیرفته که می‌دانسته فلن در بازجویی با اف‌بی‌آی در ژانویه دروغ گفته است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار