مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مدیریت افکار عمومی در بحران می تواند بسیار موثر و کارساز باشد و رسانه ها و خبرنگاران باید در این زمین پیشگام باشند.
علی خدادادی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره وجود نابسامانی و ناهماهنگی در روند کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: متأسفانه در زلزله کرمانشاه ناهماهنگی هایی وجود داشت و شاهد بی نظمی و اتفاقات تلخی بودیم که نباید ایجاد می شد.
وی با اشاره به مرجعیت هلال احمر در جمع آوری و توزیع کمک های مردمی میان زلزله زدگان و وجود ساز وکارهای مشخص و تخصص در این نهاد برای کمک رسانی، افزود: هلال احمر یک نهاد مردمی و سرمایه ای ملی است و نباید تضعیف شود و اگر می خواهیم کاری را انجام دهیم، باید تخصص آن را هم داشته باشیم.
اهمیت نقش مدیریت افکار عمومی در کاهش نگرانی های جامعه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به نقش مدیریت افکار عمومی در کاهش نگرانی های جامعه تصریح کرد: مدیریت افکار عمومی در بحران می تواند بسیار موثر و کارساز باشد و رسانه ها و خبرنگاران باید در این زمین پیشگام باشند و در راستای منافع ملی قدم بردارند.
ضرورت پرهیز از عملکرد جزیره ای و موازی کاری در کمک رسانی به بحران ها
خدادادی بیان کرد: هلال احمر یک سازمان مردم نهاد است و تضعیف این نهاد تأثیر منفی در روند مقابله با آسیب های طبیعی دارد.
وی با اشاره به ضرورت هماهنگی نهادها و مردم در کمک رسانی در بحران ها و بلایای طبیعی، اضافه کرد: نباید کار را به صورت جزیره ای انجام دهیم و کاری را بکنیم که وظیفه تخصصی هلال احمر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: کمک های مردمی را به حساب هایی واریز و جمع آوری می کردند در حالی که نمی دانستند این کمک ها را چگونه هزینه کنند.
توزیع نابسامان کمک های مردمی در کرمانشاه/ ضرورت جهت گیری در راستای منافع ملی
خدادادی یادآور شد: عده ای در مناطق زلزله زده اقلام و کمک ها را بدون برنامه توزیع می کردند و این نشان دهنده آن است که باید به سمت و سویی برویم که منافع ملی ما را تأمین و مشکلات را حل کند.
وی در پایان عنوان کرد: وقتی بحران فروکش می کند متاسفانه عده ای به صورت احساسی وارد میدان می شوند و بعد نمی توانند پای کار باشند در حالیکه این نهادهای مردمی هستند که با حمایت دولت می توانند نقش آفرینی کنند و زمینه ساز مقابله با بلایای طبیعی باشیم.
/مهر