اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
عبدالحسین منگشتی

ابتدا باید به این نکته توجه کرد که یکی از مشکلات اساسی که استان خوزستان با آن مواجه می باشد عدم اشتغال جوانان است که خود دروازه بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی است از جمله اعتیاد، طلاق، دزدی، درگیری و نزاع، قتل و ....

اما درباره شرایط استخدام شرکت نفت انتقاداتی نیز وجود دارد که باید برطرف شود مثلا رتبه های برتر دانشگاه ها، معدل بالای ۱۸، دانشگاه های برتر و موارد دیگر.

اما در این اعتراضات چیزی که خیلی بزرگ نمایی شده است و نگاه ها را به خود جلب نمود اعتراض به نیروهای غیربومی بوده که این نیز از دیدگاهی جای تعجب دارد که چرا ما مخالف ورود نیروهای غیربومی متخصص به استان باشیم؟ چرا وقتی بعضی از نیروها از خارج از کشور می آیند اعتراضی وجود ندارد؟ و یا اگر جوانان ما به استان دیگر برای کار و اشتغال بروند استان پذیرنده نیز باید ممانعت کند؟! البته استفاده از نیروهای هر شهر و استانی با توجه به تخصص و مدرک مربوطه تا حدودی عقلانیست و تا حد امکان باید از این نیروها استفاده کرد. 

اینکه بگوئیم نیروهای غیربومی برای استخدام در شرکت نفت نیایند، این پرسش مطرح در ذهن ها می‌شود که آیا این نیروهای غیربومی مگر فرزندان ایران زمین نیستند؟ مگر شهیدان غیربومی بسیاری برای دفاع از خاک خوزستان و ایران تقدیم نشدند؟ حال که نوبت استخدام شده آنان غیربومی تلقی می شوند؟!

اما اعتراض نمایندگان مجلس دلایل خاص خود را دارد از جمله اینکه در هر استخدامی، تعدادی از  نمایندگان جمعی از نیروهای طرفدار خود در ایام تبلیغات را به دستگاه مربوطه جهت استخدام معرفی می نماید که در این استخدام دست و پای آنان از طرف وزیر نفت بسته شده و نمی توانند اقدام به چینش نیروهای خود کنند؛ پس به همین خاطر همه نمایندگان استان خوزستان یک دل و یک صدا به این استخدام اعتراض کردند؛ اعتراض به استخدام ۲۵۰۰ نفر نیروی متخصص با مدرک دانشگاهی عالی که شاید جمعیتی نیروی غیربومی در بین آنان باشند.

حال توجه شما را به نکته ای تامل برانگیز جلب می نمائیم چرا در هنگام استخدام حق التدریس در آموزش و پرورش که بالغ بر ۳۲۰۰ نفر نیروی کاملا غیر مرتبط و غیر متخصص بدون حتی یک روز سابقه جذب شدند و صدای همه مردم را درآورد، چرا شما نمایندگان خوزستان اعتراض نکردید؟ 

چون اکثر نمایندگان استان دارای لیستی معرفی شده به ادارات آموزش و پرورش بوده و خود را با اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان همراه کردید فقط یک نماینده به این نحوه استخدام اعتراض نموده است. تا امروز کسانی که صاحب حق بوده اند و هیچ کس را نداشته به تمام جاهایی که باید شکایت می شده و رسیدگی می شده مراجعه نموده اند و هیچ کس پاسخگو نبوده.

چرا نمایندگان استان خوزستان به چنین ظلمی که در حق فرزندان معصوم این استان زجرکشیده شده اعتراض نکردند، (فرزندان)چه در مدارس و چه کسانی که برای استخدام مراجعه کردند و واسطه و پارتی  نداشتند که این امر سبب شده نسبت به دین و نظام جمهوری اسلامی زده شوند. که به گفته بیشتر کارشناسان مربوطه در آموزش و پرورش اگر در منطقه ۵۰نفر جذب شد بالغ بر ۱۰۰۰نفر دافعه وجود داشته است. 

چرا نمایندگان استان خوزستان از کارمندان و دبیران  آموزش و پرورش که در این قضیه ذی نفع نیستند سوال نمی کنند که این استخدام چقدر مصیبت بار بوده است؟ چرا فقط به فکر آمار کذایی اشتغال هستید اگر به فکر اشتغال بوده اید بهترین راه حل برای این امر، جذب نیروهای پیش دبستانی در خود پیش دبستانی بوده است و برای نیروهای حق التدریس اقدام به برگزاری آزمون با شرایط و معیارهای مناسب بوده و سپس شرکت افراد قبول شده در دوره های مناسب بوده است.
امید است که نمایندگان خوزستان به فکر همه جوانان استان باشند نه یک گروه خاص و صدای جوانانی را که در استان بغیر از خداوند کسی را ندارند هم بشنوند.

وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا ۗ كَذَٰلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ ۖ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ(سوره بقره، آیه ۱۶۷)

و آن پیروان گویند: کاش دیگر بار به دنیا باز می‌گشتیم و از (اطاعت) اینان بیزاری می‌جستیم چنان که اینها (گرهی از کار ما نگشودند و) از ما بیزاری جستند! این گونه خدا، کردار (زشت جاهلانه) آنها را مایه حسرت و پشیمانی آنان کند و آنها از عذاب آتش جهنّم بیرون شدنی نباشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار