اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد استنکاف دولت از اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان در اجرای ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

خبرگزاری مهر: مجلس شورای اسلامی این هفته در روز‌های یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری تشکیل جلسه خواهد داد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دو فوریتی اصلاح قانون استخدام مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی که چندی پیش برای اصلاح از صحن علنی به کمیسیون ارجاع شده بود، اولین دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته جاری است.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مورد طرح دوفوریتی اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران نیز در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

فوریت و کلیات این طرح هفته گذشته در صحن علنی مجلس به تصویب رسید؛ در صورت تصویب نهایی جزئیات این طرح، اقلیت‌های مذهبی می‌توانند عضو شورا‌های اسلامی شهر و روستا شوند.

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد اصلاح بند ه. تبصره یک و الحاق یک بند به تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ نیز در مجلس بررسی خواهد شد.

بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی نیز در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

وکلای ملت در هفته جاری همچنین گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی در مورد الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی را بررسی می‌کنند. گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد رفع ایرادات طرح استفساریه ماده ۵۹ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه نیز مورد بررسی مجلس قرار خواهد گرفت.

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۹۰ قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در دستور کار هفته جاری قرار دارد.

وکلای ملت همچنین در هفته جاری گزارش کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس را نیز بررسی خواهند کرد.

رد طرح دهیاری‌ها، لایحه موافقتنامه بین‌المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون مورخ ۲۰۱۵ (۱۳۹۴)، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین در خصوص همکاری در زمینه بهداشت و قرنطینه دامی و لایحه حفاظت از خاک از دیگر دستور کار‌های مجلس در جلسات هفته بعد اعلام شده است.

نمایندگان همچنین لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، لایحه به هزینه قطعی نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک، طرح استفساریه ماده (۳۶) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه اندازه شناسی آسیا اقیانوسیه و لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و دوک‌نشین اعظم لوکزامبورگ را در هفته جاری مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

لایحه موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و اداره‌کل گمرک جمهوری سوسیالیستی ویتنام، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فنلاند درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی و لایحه اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم از دیگر دستور کار‌های هفته جاری مجلس خواهد بود.

طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی که در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

در هفته جاری بررسی سوال هادی قوامی نماینده اسفراین، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر از وزیر نفت نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد؛ در این رابطه سه سوال از وزیر طرح خواهد شد.

علاوه بر این، گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد استنکاف دولت از اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان در اجرای ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی نیز در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

وکلای ملت همچنین تقاضای عده‌ای از نمایندگان در مورد تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد بخش تولید با رویکرد اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیاز‌های داخلی کشور در اجرای ماده ۴۹ آیین نامه داخلی نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

وکلای ملت در هفته جاری همچنین دو نفر از نمایندگان استان‌ها در مجلس را به عنوان ناظر در شورای معادن هر استان انتخاب خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار