شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۵

سایت فیدوس نوشت: فرمانده ناجا گفت:استفاده از روش هاي خشونتي در پليس آگاهي در مواجهه با مجرمان منجر به اعتراف گيري هاي غير حقيقي مي شود که داراي سنديت نيستند، بنابراين روش هاي فني، راه را براي مأموران ما کوتاه کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، احمدی مقدم در خصوص فعاليت هاي پليس آگاهي ناجا، گفت: يکي از مشکلات ما در پليس آگاهي که از گذشته نيز بوده، استفاده از خشونت براي حل پرونده ها بوده است، البته اين روش پيشتر با اين توجيه که قاتلي در حال فرار است و مامور ما نيز 24 ساعت فرصت دارد تا پرونده را به نتيجه برساند انجام مي شده است؛ تلاش کرديم تا اين رفتارها را تغيير دهيم، اما متاسفانه در برخي از کارکنان، اين رفتارها نهادينه شده بود در نتيجه تصميم گرفتيم بسياري از آنان را از اين پليس منفک کنيم.

اين مقام ارشد انتظامي همچنين يادآور شد: استفاده از روش هاي خشونتي در پليس آگاهي در مواجهه با مجرمان منجر به اعتراف گيري هاي غير حقيقي مي شود که داراي سنديت نيستند بنابراين روش هاي فني، راه را براي مأموران ما کوتاه کرده است، بعنوان مثال فردي در آبادان پس از دستگيري اعتراف به قتل کرد اما پس از مدتي با وقوع قتل ديگري دريافتيم که اين فرد بدليل اعمال خشونت در بازجويي ها، قتل را به گردن گرفته بنابراين بلافاصله جلوي اجراي حکم را گرفتيم.

وي تاکيد کرد: روش هاي فني منجر به افزايش سرعت و کيفيت کشف جرم شده است.

وي اظهار داشت: ماموراني که در پليس آگاهي رفتارشان را در برخورد با مردم اصلاح نکنند، بايد در انتظار جدايي از اين پليس، تنزيل درجه، بازداشت و انتظار از خدمت متناسب با جرم باشند، بحمدلله تمامي اين جرائم با سرعت رو به کاهش است.

 

وي افزود: يکي ديگر از مشکلات ما عدم تجهيز اتاق هاي بازجويي به سيستم مونيتورينگ جهت نظارت بود، بنابراين علاوه بر تجهيز اين اتاق ها به دوربين مداربسته، از مسئولان سازمان زندان ها نيز خواستيم تا بر اين اتاق ها نظارت داشته باشند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علیرضا عبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
comment
0
0
comment خودتان می دانید [...] چه می گذره [...] بابا آقای احمدی نژاد نگو ما گرفتیم خدا گرفت تو که [...] و بعداز رفتنت چه که نه گفتند.............
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار