اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
شوشان خرمشهر:بالاخره گروه بندی مرحله پایانی جام جهانی 2018 روسیه انجام شد و در محافل ورزشی حرف و حدیث های گوناگونی پیرامون ترکیب گروه ها صورت پذیرفت. بنده تا کنون در این خصوص مطلبی ننوشته و کلامی نگفته ام تا پس از اینکه اکثر رسانه ها از تب و تاب اولیه این مسئله خارج شدند، با دست نوشته هایی شما عزیزان را در کوران جام شگفتی های بزرگ نگه دارم.
بنده از گروه های انتهایی به ابتدایی نظرم را ارائه خواهم نمود. در گروه هشتم لهستان در پی آن است که دنیا را متقاعد نماید قدرتی جدید در فوتبال اروپا شکل گرفته و سعی دارد با صعود به مرحله بعدی فوتبالش را بیش از گذشته به جهانیان معرفی کند و برای هلند و ایتالیا خط و نشان کشیده و به آنها بگوید تا تیم هایی همچون لهستان وجود دارند، میبایست فقط دلخوش به افتخارات گذشته خویش بوده و در حسرت جام جهانی بسوزید و بسازید. در طرف دیگر سنگال که خاطرات این تیم در یکی دو دهه اخیر و خودنمایی با برونو متسوی فقیدش را بخوبی در خاطر داریم، مصمم است تا دگر باره اثبات نماید یکی از بزرگترین قدرت های قاره سیاه بوده و مجددا شگفتی ساز شود. مطمئنا توان بدنی بالای این تیم امان همگروهی هایش را خواهد برید. کلمبیا که از آن بعنوان تیم مقتدر گروه یاد می شود، سابقه حضورش در جام های جهانی ما را به یاد کارلوس والدراما با آن موهای کاموایی، آسپریلای سیه چرده و هیگوئیتا و آن حرکت معروف عقرب وی و همچنین حادثه تلخ ترور مدافع جوان این تیم در فرودگاه کشورش پس از جام جهانی می اندازد. همان بازیکنی که اشتباهاتش در آن بازی های نکبت بار سزایی در حد ترور مسلحانه نداشت. اما چه می شود کرد که..... 
همه ما بخوبی آگاهیم که تیم زردپوش کلمبیا تنش به تن غول هایی چون برزیل، آرژانتین و حتی شیلی خورده و این حریفان راه و رسم معجزه با توپ در مقابل اروپایی ها در خاک آنان را به این تیم آموخته اند. هر چند که سرخپوستان شیلی در روسیه حضور نخواهند داشت، اما کلمبیا می تواند یک شیلی دیگر و خار پاشنه پای بازیکنان مطرح تیم های مختلف شود.
اما در آن سو چشم بادامی های ژاپنی حضور دارند. مسلما این گروه بندی بزرگترین شانس آنها برای صعود به مرحله بالاتر در تمامی ادوار حضورشان در جام های جهانی محسوب می شود. لذا با تمام توان و با همان بازی سرعتی، پاس های کوتاه و با آن پشتکار باور نکردنی شرق آسیایی چشم امید به صعود بعنوان یکی از دو تیم را دارند. احتمالا ژاپن نمایشی خیره کننده داشته باشد تا پس از قریب به 3 دهه صحت صحبت های علی پروین بر همگان عیان شود.

نویسنده:محسن بابادی
6 . گروه هشتم جام جهانی 2018 گروهی عجیب از 4 گوشه جهان.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار