شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸

مدیر عامل قطار شهری اهواز گفت: 75 درصد اعتبارات مصوب سال 90 به این پروژه اختصاص یافته است.

عباس هلاکویی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: 75 درصد از اعتبارات مصوب در بودجه سال 90 معادل 52 میلیارد تومان به قطار شهری اهواز پرداخت شده است.

وی افزود: 88 میلیارد تومان اعتبار برای سال گذشته درخواست شده بود، که این مبلغ به 68 میلیارد تومان کاهش یافت و در ‌‌نهایت نیز 52 میلیارد تومان از این اعتبارات تأمین شد.

هلاکویی کمبود اعتبارات برای اجرای پروژه را بر اساس برنامه زمان بندی یادآور شد و گفت: با وجودی که از چهار سال پیش قرار بر این بود که متروی اهواز از فاینانس استفاده کند، این مسئله نیز هنوز محقق نشده و بیش از یک سال است که با وجود آماده بودن تمام مدارک بلاتکلیف هستیم.

به گفته وی، بانک عامل با وجود مکاتبه وزارت اقتصاد مدارک شهرداری اهواز را به عنوان ضمانت نپذیرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبارات عملیات اجرایی ایستگاه‌های میدان دانشگاه، میدان کودک، میدان کارگر و پردیس برخلاف برنامه زمان بندی امسال آغاز نشده است.

وی همچنین از برچیده شدن دیواره کارگاه‌های مترو تا پایان سال 91 خبر داد و افزود: به پیمانکار پروژه تأکید شده که عملیات اجرایی دو ایستگاه خیابان نادری را تا پایان امسال به اتمام برساند تا دیواره‌های کارگاه از مسیر حرکت شهروندان و ترافیک برداشته شود.

متروی اهواز برای اجرا طبق برنامه زمان بندی سالانه به 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما هر سال حدود نیمی از این پول تأمین شده به طوری که از آغاز پروژه (در سال 84) تا کنون 225 میلیارد تومان هزینه شده است.

در ابتدا قرار بر این بود که این پروژه از فاینانس (سرمایه‌گذاری خارجی) استفاده کند اما مشکلات بین‌المللی مانع از تحقق آن شد. به دلیل محدودیت اعتبارات دولتی و تأمین نشدن فاینانس، 12 ایستگاه تا سال 93 (از میدان فرودگاه تا میدان دانشگاه) در مرحله نخست، ساخته و بهره برداری می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار