در هجدهمین اجلاس ادواری رؤسای شوراهای استان‌ها سیما نیک‌نژاد نماینده خوزستان گفت: در انتخابات این دوره شوراها، یک شاگرد هندوانه‌فروش با تحصیلات سیکل، به شورای یکی از شهرهای خوزستان راه یافته است. تأیید صلاحیت این فرد توسط هیأت نظارت بر انتخابات شوراها، خلاف قانون بوده است.

"> ورود شاگرد هندوانه فروش خوزستانی به شورای شهر ! / سیما نیک نژاد : تایید صلاحیت این فرد در خوزستان خلاف قانون بود
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷

در هجدهمین اجلاس ادواری رؤسای شوراهای استان‌ها سیما نیک‌نژاد نماینده خوزستان گفت: در انتخابات این دوره شوراها، یک شاگرد هندوانه‌فروش با تحصیلات سیکل، به شورای یکی از شهرهای خوزستان راه یافته است. تأیید صلاحیت این فرد توسط هیأت نظارت بر انتخابات شوراها، خلاف قانون بوده است.

 

شوشان : نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان از ورود شاگرد هندوانه فروش به شورای شهر خوزستان خبرداد و گفت: این فرد که مدرک تحصیلی لازم را ندارد به شورای شهر خوزستان راه یافته است که با توجه به نبود تحصیلات لازم قانون در این باره زیرپا گذاشته شده است.

به گزارش شوشان ، هجدهمین اجلاس ادواری دوره‌های اسلامی استان‌ها برگزار شد. در این نشست مهدی چمران ،  نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان و جمعی دیگر از نمایندگان استان ها حضور داشتند.

در این نشست ، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان با اشاره به اینکه براساس نتایج حاصله از برگزاری این جلسه مقرر شد هر سه ماه یکبار این اجلاس برگزار شود تاکید کرد: در این اجلاس مسائل و مشکلات شورای عالی استان‌ها مطرح و برای آن راهکار اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این جلسه نسبت به نحوه تعامل شورا‌ها با دولت یازدهم و برعکس آن نیز گفتگو شد و راهکارهایی دراین زمینه ارائه شد وامیدواریم در دولت یازدهم مسائل و مشکلات گذشته تکرار نشود.

رئیس شورای عالی استان همچنین از برگزاری جلسات آموزشی ویژه منتخبین شورا‌ها در دور چهارم خبرداد و گفت: از وزارت کشور تقاضا شده است تا شرایطی برای آموزش و توجیح افراد انتخاب شده برگزار کنند تا پیش از شهریور ماه یعنی آغاز رسمی شورا‌ها اعضا با شورا‌ها و عملکرد آن آشنا شود.

چمران همچنین به برخی از بداخلاقی‌های انتخاباتی کاندیداهای دور چهارم شورا‌ها اشاره و گفت: ‌ یکی از این کاندیدا‌ها اعلام کرده بود که در صورت ورود به شورا‌ها قیمت یورو را کاهش می‌دهد این درحالی است که عضو شورای شهر چنین اختیاری ندارد.

همچنین سیما نیک نژاد نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان از ورود شاگرد هندوانه فروش به شورای شهر خوزستان خبرداد و گفت: این فرد که مدرک تحصیلی لازم را ندارد به شورای شهر خوزستان راه یافته است که با توجه به نبود تحصیلات لازم قانون در این باره زیرپا گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه ورود این فرد به شورا یک آسیب بزرگ محسوب می‌شود، تاکید کرد: ‌در صورتی که مدرک تحصیلی اعضا نباید کمتر از فوق دیپلم باشد چگونه این فرد توانسته است تایید و انتخاب شود به گونه‌ای که نمایندگان مجلس استان نیز این فرد را تایید کرده‌اند.

عباس دهقان نماینده بوشهر در شورای عالی استان نیز با انتقاد از اینکه در بررسی صلاحیت نامزدهای شورا‌ها به سوابق اجرایی داوطلبین رسیدگی نشد، گفت: باید بگویم یک فرد ورزشکار که تاکنون تنها ورزش کرده است و تخصص اجرایی ندارد چگونه می‌تواند برای شهرش مفید باشد این افراد تهدیدی برای شورا‌ها هستند.

حجت الاسلام ابوترابی  نیز در این اجلاس گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد مدیریت در سایه گفتگو و خرد جمعی هستند. مردم نمایندگان خود را برگزیده‌اند برای مثال در شهر تهران حضور نمایندگان شورای شهر تهران یعنی تمام مردم تهران به گفتگو دعوت شده‌اند.

ابوترابی ادامه داد: کسی تردید ندارد در بهبود مدیریت شهرها و روستاها در طول این سه دوره که از تشکیل شوراهای شهر و روستا می‌گذرد در مقایسه با قبل از تشکیل این شوراها معدل کار بسیار معدل ارزشمندی است و کار شما نمایندگان شوراها انصافا کار بسیار بزرگی است.

 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
غلامرضا موسي قزويني
|
-
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment نمي دانم ايشان چگونه در مورد اشخاص قضاوت مي كنند.اگر اين فرد از نظر قانون واجد شرايط نبوده است بايد فقط بر روي همين نكته تاكيد مي شد.وگرنه شاگرد هندوانه فروش بودن از بيكار بودن وبه شورا راه يافتن بهتر نيست.؟ چرا شغل فردي كه به هر حال منبع درآمد او محسوب ميشود اينگونه مورد تعرض قرار ميگيرد..شايستگي وصلاحيت افراد بايد با استفاده از ساز وكارهاي قانوني زير سوال برد ه شود نه به اين شكل وسياق.
comment
ابوعدنان
|
-
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment نقدی براین خبر در وبلاگ ذیل
http://abooadnan.blogsky.com/1392/04/18/post-467/هنداونه-فروش-باید-رد-صلاحیت-شود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار