اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
این انتخابات به کلینچ نمی رسد؛
دو رقیب قدیمی که ترجیح می دادند روی تشک هم با هم سرشاخ نشوند یک بار دیگر مجبور به رویارویی در یک رقابت جدی شدند؛ این بار برای صندلی ریاست فدراسیون.
مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی فردا برگزار می شود تا یک مبارزه سنتی تکرار شود؛ تقابل رسول خادم و عباس جدیدی. حمید بنی تمیم، احد پازاج، محمد رضا توپچی، عبداله چمن گلی، امین رشید لمیر و نقی کلانتری نامزدهای دیگر این رقابت مدیریتی هستند اما فعالیت های روزها و حتی ماه های گذشته معلوم کرده است که جدیدی و خادم یک بار دیگر باید سرشاخ شوند اما این بار نه روی تشک کشتی، بلکه برای به دست آوردن صندلی مدیریت فدراسیون.


خادم با احترام بسیار زیادی به پست کنونی اش دعوت شد. سیدرضا صالحی امیری در همان چند وقتی که مدیریت وزارت ورزش و جوانان را بر عهده داشت او را به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب کرد و بعد از مدت کوتاهی با رای قاطع به عنوان رییس فدراسیون کشتی انتخاب شد. خادم 37 رای از 38 رای ممکن را به خود اختصاص داد و توانست تحولات عظیمی را در سیستم مدیریتی کشتی ایجاد کند.


حالا بعد از 4 سال او یک بار دیگر باید برای مدیریت فدراسیون کشتی آرای مجمع را مال خود کند اما این بار حریف قدیمی او عباس جدیدی هم فعالیت های جدی داشته است. رسول خادم وعباس جدیدی در بخشی از دوران پر افتخار قهرمانی خود شاخ به شاخ وحریف روی تشک بودند. خادم از 48 کیلوگرم کشتی را آغاز کرد و عباس جدیدی از 74 کیلوگرم اما اغلب ترجیح آنها این بود که در یک وزن نباشند.


با این حال جدیدی و خادم در وزن 90 کیلوگرم به هم رسیدند تا یکی از جذاب ترین مبارزات کشتی در آن دوره اتفاق بیافتد. دوران مبارزه آنها روی تشک شباهت زیادی به روزهای مدیریتی آنها دارد. خادم همیشه جاه طلب و به دنبال مبارزاتی در سطح جهانی بود اما در مبارزات داخلی نمی توانست جدیدی را شکست دهد.


در مسابقات بین المللی خادم کشتی گیر پر مدال تری محسوب می شد اما وقتی پای مسابقات داخلی وسط می آمد جدیدی برنده تشک می شد. با این حال هر دو ترجیح می دادند در یک وزن نباشند و به همین دلیل پشت سر هم فعالیت می کردند. روز خداحافظی رسول خادم از دنیای مبارزه در تشک با نقش آفرینی عباس جدیدی همراه بود که اجازه بوسیدن 4 گوشه تشک و خداحافظی را به او نمی داد اما در نهایت خادم تصمیم به ادامه تحصیلات عالیه و حضور در عرصه های مدیریتی گرفت.


او در قدم اول به شورای شهر تهران راه پیدا کرد و تا سطح حضور در هیئت رییسه و خزانه داری هم پیش رفت. او مثل دوران کشتی گیری اهداف بلند پروازانه تری داشت و برای حضور در مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد اما نتوانست آرای لازم را به دست بیاورد. جدیدی هم همین رویه را در پیش گرفت و بعد از خداحافظی از دنیای کشتی به شورای شهر رفت اما در دوره آخر رای لازم را به دست نیاورد و حالا به همان مسندی که خادم در آن ریاست می کند رسید؛ ریاست فدراسیون کشتی.


دغدغه کسب کرسی جهانی و حضور در پست های موثر FILA حالا یکی از مهمترین اهداف رسول خادم است. میزبانی های مجلل، رونق به تورنمنت های بین المللی، قبول مخارج سایر کشورها برای حضور در مسابقات کشتی و حضور اسپانسرهای متمول در کشتی عزم حضور خادم در پست های چشمگیر FILA را نشان می دهد اگرچه با همه این اتفاقات او باز هم فدراسیون یک قطبی خود را از دست نخواهد داد.


رسول که فردا در عرصه جدید پنجه در پنجه رقبا خواهد انداخت جلوتر از همه عباس جدیدی را پیش رو دارد. حریف سرسختی که به نظر نمی رسد آرای چندانی در این انتخابات داشته باشد. جدیدی که با رای منفی مردم شهر تهران از رسیدن به شورا بازماند دوست دارد آن شکست را درکشتی جبران کند اما پیش بینی ها حکایت از این دارد که شکستی دیگر در انتظار اوست اگرچه با توجه به شخصیت خاص این کشتی گیر پر قدرت سابق تیم های ملی مبارزه آسانی در انتظار رسول نخواهد بود به خصوص که عباس به فن بیان و شلوغ کاری های طبیعی مبارزات سیاسی کاملا آشناست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار