اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
وزیر علوم با تاکید بر اینکه وضعیت دانشجویان بورسیه معلوم شد گفت: تعدادی از این افراد جذب دانشگاه ها شده‌اند در بررسی هستیم تا وضعیت مابقی دانشجویان بورسیه را نیز برای جذب مشخص کنیم.
 وزیر علوم با تاکید بر اینکه وضعیت دانشجویان بورسیه معلوم شد گفت: تعدادی از این افراد جذب دانشگاه ها شده‌اند در بررسی هستیم تا وضعیت مابقی دانشجویان بورسیه را نیز برای جذب مشخص کنیم.

دکتر منصور غلامی صبح امروز در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی، به آخرین وضعیت دانشجویان بورسیه اشاره کرد و گفت: مشکل آنها در بررسی پرونده ها کاملاً حل شده است و وضعیت افراد معلوم است. تعدادی از این افراد بعد از فارغ التحصیلی جذب دانشگاه‌ها شده‌اند، برخی نیز به دلیل گذشت زمان و محدودیت هایی که در استخدام هیات علمی در دانشگاه ها ایجاد شده است، این بررسی طول می کشد ولی وزارت علوم در حال انجام این بررسی‌ها است. این دانشجویان به وزارت علوم مراجعه کرده‌ و با همکاران ما نیز صحبت کرده‌اند. در حال تلاش هستیم جذب و ورود فارغ التحصیلان بورسیه به دانشگاه ها به تدریج انجام گیرد.

وی درباره بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه ۹۷ نیز گفت: لایحه بودجه تقدیم مجلس شده و در حال بررسی و نهایی شدن است. آنچه در توان دولت بوده برای دانشگاه‌ها، پیش بینی کرده است هرچند نیاز دانشگاه ها بیشتر از این است.

رشد ۱۳ درصدی بودجه دانشگاهها در بودجه 97

دکتر غلامی از رشد ۱۳ درصدی بودجه دانشگاهها در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: بودجه ای نیز برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها اختصاص داده شده است که ما تلاش می کنیم این بودجه افزایش یابد و به شکلی به عنوان کمک خارج از بودجه دانشگاه ها لحاظ شود.

وزیر علوم در خصوص حذف جدول ۱۴ از لایحه بودجه ۹۷ و وضعیت بودجه های پژوهشی گفت: ما سال گذشته نیز نتوانستیم از این جدول ۱۴ استفاده کنیم. بحث پژوهشی کشور و دانشگاه ها همیشه مورد بحث بوده است. ما اعتقاد داریم آنچه که در قانون پیش بینی شده محقق شود و ما تقاضا داریم نگاه مسئولان به بودجه پژوهشی و یک درصد GDP برای پژوهش را محقق کنند.

وزیر علوم در پایان گفت: امیدواریم با نگاه مثبت دولت و مجلس بتوانیم این مقدار بودجه پژوهشی را به صورت جهشی به یک درصد برسانیم. البته فکر نمی کنم امسال محقق شود ولی امیدوارم در سالهای آتی این امر تحقق یابد. برنامه ریزی ها باید طوری باشد که به این سمت حرکت کنیم و البته از طرفی این را نیز می دانیم منابع مالی تعیین می کند چقدر درصد تخصیص‌ها تأمین می‌شود و باید دعا کنیم. البته ناامید نیز نیستیم و امیدواریم سالهای آینده به این رقم دست یابیم، اگرچه کار سختی است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار