اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
فرماندار شوشتر مطرح کرد:
بر همگان واضح است که موسیقی، آجرکاری، معماری و نقاشی شوشتر در این شهرستان برند محسوب می‎شوند و دارای کد خاص ادبی، هنری و میراثی هستند که این قابلیت‎ها باید به نمایش درآیند.
فرماندار شوشتر گفت: مسئولان شهرستان در قبال صنایع دستی و معرفی و مرمت سازه‎های آبی، تاریخی و جهانی شوشتر، به صورت تمام وقت در خدمت این آثار هستند.


حسین پنبه‎دانه به برگزاری برنامه‎های متنوع فرهنگی از جمله نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی که همزمان با افتتاح خانه مقدم در این مکان برپا شده است اشاره کرد و افزود: نمایش آثار هنری به موضوعی خودجوش میان هنرمندان شوشتری تبدیل شده و این در حالی است که در گذشته اینگونه نبود و آثار هنرمندان در وجود خودشان نهفته بود و یا حداکثر در اتاق خواب خود یا سالن ورودی منزل خود به نمایش درمی‎آمد؛ اما امروزه به سمتی حرکت می‎کنیم که آثار هنری در سطح شهر و استان در معرض دید عموم قرار می‎گیرند که جای خرسندی است و اطمینان دارم که این موضوع جایگاه کشوری نیز در آینده پیدا خواهد کرد و هنرمندان شهرستان شوشتر آثار ناب خود را که مختص این دیار است در معرض دید سایر نقاط ایران نیز قرار خواهند داد. 
 
وی گفت: بر همگان واضح است که موسیقی، آجرکاری، معماری و نقاشی شوشتر در این شهرستان برند محسوب می‎شوند و دارای کد خاص ادبی، هنری و میراثی هستند که این قابلیت‎ها باید به نمایش درآیند. 
 
وی در خصوص حمایت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و نیز قابلیت‎های گردشگری شوشتر بیان کرد: مسئولان شهرستان در قبال صنایع دستی و معرفی و مرمت سازه‎های آبی، تاریخی و جهانی شوشتر، به صورت تمام وقت در خدمت این آثار هستند؛ اما نکته حائز اهمیت این است که اجرایی شدن بیشتر حمایت‎ها، مستلزم یک سری اعتبارات است که دولت محترم، استانداری خوزستان و اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان فطعاً این تمهیدات را خواهند اندیشید. 
 
فرماندار شوشتر ادامه داد: معرفی جهان شهرهایی همانند شوش و شوشتر در گستره وظایف رسانه‎های رسمی کشور است و این باید از سوی اصحاب رسانه پررنگ‎تر شود تا بُعد جهانی آثار تاریخی‌شوشتر هرچه بیشتر معرفی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار