شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز توسعه و احداث مسیرهای شریانی را از اولویت‌های سال جاری عنوان کرد.

محمدرضا دهنوی امروز در گفت‌وگو با فارس در تشریح برنامه‌های سال 91 شهرداری اهواز گفت: تکمیل و احداث مسیرهای شریانی از اولویت‌های شهرداری در سال 91 است.

وی افزود: تکمیل جاده‌های ساحلی حدفاصل پل ششم و ورودی آبادان، اجرای جاده ساحلی حدفاصل پل سوم تا نهم در دستور کار است همچنین مسیر میدان صیاد شیرازی تا پل کیانشهر نیز در سال جاری اجرا می‌شود.

به گفته وی، جلسات هماهنگی این طرح در حال برگزاری است و این مسیر در هفته دولت (شهریور 91) به بهره‌برداری می‌رسد.

دهنوی خاطرنشان کرد: مسیر میدان صیاد شیرازی تا پل کیانشهر به عنوان مسیر جایگزین برای عبور ترافیک از خیابان‌های وهابی و چمران است که دسترسی به منطقه امانیه و مرکز شهر را تسهیل می‌کند.

*اجرا نشدن2 تقاطع غیرهمسطح

معاون شهردار اهواز گفت: دو تقاطع غیرهمسطح که از طرح‌های سال گذشته بود، اجرایی نشده است.

وی افزود: روگذر اقبال- پاسداران با وجودی که از نظر فنی و ترافیکی از سوی شهرداری تأیید شده بود، با اشکالاتی که صاحب نظران شهرسازی متوجه این طرح کردند فعلاً متوقف و از اولویت کاری خارج شده است.

دهنوی ادامه داد: تقاطع توحید- چمران در منطقه کیانپارس نیز به دلیل مشکلات ترافیکی در آن مقطع زمانی به اجرا درنیامد.

وی تأکید کرد: اجرای این تقاطع به خرداد ماه و تابستان که مدارس تعطیل و تردد کمتر می‌شود موکول شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سه پروژه تقاطع غیرهمسطح کیانشهر، ولایت و پل علوی در حال اجراست، گفت: پل علوی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. تقاطع غیرهمسطح کیان شهر نیز حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دهنوی همچنین از اجرای یک تقاطع غیرهمسطح در مسیر پل ششم به بلوار آیت الله بهبهانی خبر داد و افزود: طرح اولیه این تقاطع ارائه شده و مذاکرات با سرمایه گذار این پروژه در حال انجام است.

به گفته وی، پیش‌بینی شده این تقاطع به 8 میلیارد تا 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد و اجرای آن حداقل 15 تا 18 ماه به طول بیانجامد.

وی اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری اهواز 554 میلیارد تومان است که 340 میلیارد تومان از آن به بخش عمرانی اختصاص دارد و 120 میلیارد تومان نیز برای ترافیک پیش‌بینی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار