اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان / بهرامی نیا: در 7 ماهه سال ۹۶ تعداد تلفات کاهش ۱۵/۴درصدی را شاهد بوده‌ایم / ۴۵درصد تصادفات در روز و ۵۵ درصد آن در شب اتفاق می افتد / 75 درصد تلفات را مردان و ۲5درصد زنان تشکیل می‌دهند / ناوگان مسافربری خوزستان ۴ سال از میانگین سنی ناوگان کشوری در زمینه برون شهری جوان تر است / 50 الی ۵۵ درصد تلفات جاده ای مربوط به خودروهای سواری و بیشتر آن پراید است
بهرامی نیا: سال ۹۶ تعداد تلفات جاده ای ۱۵/۴درصد کاهش داشته است که در این زمینه خوزستان در رتبه چهارم قرار دارد.
شوشان: غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در نشست با اصحاب رسانه  به مناسبت هفته حمل و نقل بیان کرد: مسئولیت حوزه حمل و نقل و حوزه راهداری بطور مشخص بر عهده ما می باشد همچنین در حوزه حمل و نقل بیش از ۹۸درصد به بخش خصوصی سپرده شده و فقط کار حاکمیتی، برنامه ریزی و سیاست‌گذاری را انجام می دهیم.

بهرامی نیا ادامه داد: خوزستان ۱۶هزار و ۹۹۳.۵کیلومتر انواع راه ها را به خود اختصاص داده است که بیش از یک هزار و ۶۶۰ کیلومتر راه‌های شریانی و یک هزار و ۶۴۲ کیلومتر راه‌های ترانزیتی می باشند و بر اساس مقررات اداره راه سازی واحدهای استانی هر استان وظیفه نگهداری آن حوزه را می بایست انجام دهند.


وی اضافه کرد: خوزستان به واسطه موقعیت خاصی که از لحاظ جغرافیایی و صنایع نفت، پتروشیمی و کشاورزی دارد استان ویژه و حمل و نقلی است و این موارد باعث شده تا خوزستان نسبت به سایر استان ها شرایط ممتاز و ویژه را داشته باشد. در بسیاری از شاخص های حمل و نقلی که معمولا استان ها بر اساس آن سنجش می‌شوند خوزستان رتبه اول را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان: در استان ۳ پایانه بابری، ۲۴ پایانه مسافربری و ۲ پایانه مرزی وجود دارد که مخصوص زوار عتبات عالیات می باشد همچنین در ۱۴۳ شرکت فعال مسافربری، ۳۳۲ شرکت حمل کالا، یک شرکت حمل و نقل توانمند و همچنین ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد که خوزستان در تعداد مجتمع‌های رفاهی به همراه اصفهان مقام اول را دارد.

وی یادآور شد: خوزستان در بخش مجمتع های رفاهی به نسبت طول راه‌ها رتبه اول را دارد زیرا  به ازای هر ۵۵ کیلومتر یک مجتمع رفاهی وجود دارد و شاخص کشوری ۱۲۹.۷ کیلومتر می باشد.
بهرامی نیا ایمنی را یکی از شاخص‌های مهم جاده ها دانست و گفت: خوزستان در آمار ۷ماهه پزشکی قانونی از لحاظ بیشترین تعداد تلفات بعد از استان فارس قرار دارد و معمولا هرساله از لحاظ تعداد تلفات استان دوم یا سوم است.

این مقام مسؤل تصریح کرد: در ۷ماهه سال ۹۵ تعداد تلفات ۳۷۱ نفر و در ۷ماهه سال ۹۶ تعداد تلفات کاهش ۱۵/۴درصدی را شاهد بوده‌ایم که این تعداد به ۳۱۴نفر تنزل یافت و در این زمینه خوزستان در رتبه چهارم است.

بهرامی نیا به تاثیر حمل و نقل بر افزایش تولیدات اشاره کرد و گفت: حمل و نقل به عنوان واسطه بین تولید و مصرف و همچنین ترانزیت در تولید نقش مهمی دارد و این امر سبب افزایش تردد نیز شده است.

وی تاکید کرد: واژگونی وسایل نقلیه از بیشترین نوع تصادفات است که ۴۸درصد از تصادفات را شامل می شود همچنین ۴۵درصد تصادفات در روز و ۵۵ درصد آن در شب اتفاق می افتد و بیشترین تصادفات بین ساعت ۱۴ الی ۲۲  با ۴۷ درصد اتفاق می افتد.

 بهرامی نیا افزود: 75 درصد تلفات را مردان و ۲5درصد زنان تشکیل می‌دهند و همچنین ۷۰ درصد تلفات در زمان حادثه صورت می‌گیرد و نشان دهنده بالا بودن شدت تصادفات است که اکثر برخوردها رخ به رخ انجام می‌شود همچنین 3 عامل اصلی تصادف در استان سرعت، انحراف به چپ و برخوردهای رخ به رخ می‌باشد.


وی بیان کرد: ایمنی مربوط به یک دستگاه نیست و ۲۷ درصد تصادفات از عدم ایمنی است و ارتقاء ایمنی مستلزم همکاری وزارت راه، اداره کل راه و شهرسازی، پلیس به عنوان دستگاه نظارتی ، دستگاه های امداد و نجات و هلال احمر می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان: سالانه ۱.۲میلیون وسیله نقلیه به جاده ها و شبکه تردد اضافه می شود موتورسواران بعد از خودروهای سواری به عنوان دومین دسته از کاربران جاده ای در معرض خطر هستند.

بهرامی نیا اضافه کرد: در اداره کل راه جاده ای برای ارتقاء ایمنی به شناسایی مشکلات و تعداد تلفات موتورسواران در محورها پرداخته شده و در این زمینه برای موتورسواران دوره آموزشی با همکاری پلیس برگزار می شود همچنین به دلیل عدم استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی اقدامات لازم برای توزیع کلاه ایمنی بصورت رایگان برای ۲هزار موتورسوار انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای ایمن سازی مدارسی که در محورهای اصلی قرار دارند کارهای آرام سازی ترافیک انجام شده و در ۳۵ مدرسه تا پایان سال جاری بحث آموزش ترافیک را با همکاری پلیس انجام می دهیم که ۱۷ مدرسه این کار انجام شده است.

بهرامی نیا ادامه داد: 11 پاسگاه پلیس راه در سطح استان وجود دارد که تعدادی از آنها فرسوده و در حال تعمیر هستند که 3 پاسگاه بطور کامل تخریب و سپس ساخته می شوند و تا پایان سال مالی جدید به بهره برداری می رسند همچنین پاسگاه های اهواز_سربندر ، بهبهان_گچساران و ایذه_دهدز ۳ پاسگاه در حال احداث هستند که بصورت پیش ساخته می باشند همچنین پاسگاه اهواز_سربندر تا ۲۲بهمن به بهره برداری می رسد.

وی درمورد طرح شبکه 3 توضیح داد و گفت: سازمان به دلیل ارتقاء کیفیت خدمات در بخش مسافربری طرح شبکه ۳ را امسال اجرایی کرده است و در طرح شبکه ۳ هر ماشین باربری و مسافربری با یک نام مشخص باید در مسیر حرکت کند که این امر باعث افزایش کیفیت خدمات و مدیریت واحد می شود.

بهرامی نیا ادامه داد: ناوگان مسافربری خوزستان ۴ سال از میانگین سنی ناوگان کشوری در زمینه برون شهری جوان تر است اما کامیون ها عمر بالایی دارند و سازمان راهداری تسهیلات خوبی برای آنها چه در بحث مسافربری و چه در بحث باری در نظر گرفته است و در برخی از برندهای خودرو اعم از باری و مسافربری برای نوسازی ناوگان تا ۹۰درصد قیمت خودرو و تا سقف ۳۲۰میلیون تسهیلات داده می شود.

بهرامی نیا یکی از وظایف سازمان، نگهداری از راه‌ها توصیف کرد و گفت: یکی از وظایف سازمان، نگهداری از راه‌ها است که بصورت ۲۴ساعته و در طول سال انجام می‌شود و در ۹ ماهه امسال سه هزار کیلومتر خط‌ کشی راه ها انجام شده است و تلاش می کنیم تا پایان سال به ۶ هزار کیلومتر افزایش پیدا کند همچنین 120 نقطه پرحادثه در محور های استان وجود دارد که ۱۵ نقطه پرحادثه در دست ایمن سازی است.

وی اضافه کرد: نصب 15کیلومتر گارد ریل‌ ، ۱۴هزارعدد علائم و تجهیزات تصویری ، 264کیلومتر تعمیرات روشنایی و همجنین نصب ۷۰۰متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در محورهای استان انجام شده است همچنین در بحث روکش های حفاظتی تا پایان سال ۱۵۵کیلومتر در دست اجرا داریم که ۲۱ کیلومتر آن انجام شده است و مابقی آن بصورت مناقصه صورت میگیرد همچنین 220هزار متر مربع لکه گیری انجام شده که اجرای برنامه برای ۳۵۰هزار متر مربع تا پایان سال مالی است.

بهرامی نیا بیان کرد: در عملیات راهداری زمستانه ۳۰۰دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک در قالب ۱۵۲ اکیپ با بیش از ۴۰۰نفر از نیروهای راهداری آماده خدمت رسانی است و تا ۲۵فروردین حضور خواهند داشت همچنین در بحث اربعین محورهای منتهی به ۲ مرز حدود ۶۳ هزار متر مربع لکه گیری ، ۲۵هزار متر مربع درزگیری و ۶۷۰کیلومتر خط کشی ، نصب ۷هزار و ۸۰۰ عدد تابلو و ۲۰کیلومتر حفاظ های بتنی انجام شده است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: استان در بخش راه ها با توجه به امنیت و میزان تردد در سطح استان نسبت به سایر استان ها عقب است و نیاز به کار ویژه دارد تا بتوان نسبت به میزان تردد سطح سرویس استاندارد شود.

بهرامی نیا به تعداد دوربین های ثبت سرعت اشاره کرد و گفت: دوربین های ثبت سرعت در کاهش سرعت و تصادفات اثرگذار است و سازمان به دنبال هوشمتدسازی و ارتقاء ایمنی جاده ها است به همین منظور تعداد دوربین ها را از 8 به ۳۴ دوربین افزایش داده است تا تردد در استان را کنترل کرده و بصورت آنلاین اطلاعات را دریافت کند.

بهرامی نیا تصریح کرد: محورهای شریانی ، محورهای ترانزیت و محورهای منتهی به مرزها بیشترین میزان تردد را دارند و در همین راستا ۱۹.۷درصد ترددها، تردد وسایل نقلیه سنگین می باشد و 2.7 درصد از میانگین تردد کشوری که ۱۷درصد است بیشتر می باشد همچنین 50 الی ۵۵ درصد تلفات جاده ای مربوط به خودروهای سواری است که بیشتر آن توسط پراید است.

وی گفت: تردد شمارها از ۵۶ دستگاه به ۹۴ دستگاه رسیده است که میزان تردد را در استان نشان می دهد در ۹ماهه امسال بیش از ۱۳۱میلیون تردد توسط این تردد شمارها ثبت شده است که نسبت به مدت زمان مشابه ۲۰درصد افزایش تردد اما در عین حال کاهش تلفات داشته ایم.





















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار