اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
رئیس جهاد کشاورزی استان خوزستان:
چنگلوایی با اشاره به اینکه در 100 سال گذشته چنین وضعیتی را در بحث خشکسالی نداشته ایم، گفت: مطرح می شد در آینده جنگ آب میان کشورها است اما اکنون جنگ آب میان شهرها است، آن هم در خوزستانی که زمانی یک سوم آب های جاری کشور را در خود داشت .
کیخسرو چنگلوایی در جلسه ستاد بحران مشکلات کشاورزان حوزه زهره و مارون اظهار کرد: آورد آب های استان خوزستان در سال های گذشته 31میلیارد متر مکعب بود اما اکنون با بحث کمبود آب مواجه هستیم.

وی افزود: مطرح می شد در آینده جنگ آب میان کشورها است اما اکنون جنگ آب میان شهرها است، آن هم در خوزستانی که زمانی یک سوم آب های جاری کشور را در خود داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: ما در استان خوزستان در بحث آب مشکل داریم اما واقعیت این است که در کنار این مشکل، کشاورزان در استان هم مشکل کمبود آب و هم مشکل نان دارند و باید به این نکته توجه شود.

چنگلوایی ادامه داد: باید هردو طرف را نگاه کرد زیرا کشاورزان معیشتشان از راه کشاورزی است. باید مدیریتی بر روی این مساله انجام گیرد و همه نیز باید در این زمینه کمک کنند زیرا هیچ بخشی به تنهایی نمیتواند موفق شود.

وی بیان کرد: ما بحران های بدتری را در بحث خشکسالی داشته ایم و در این زمینه امیدواریم تا لطف خداوند شامل حال کشور و استان خوزستان شود و وضعیت از چیزی که وجود دارد، بهتر شود. سال هایی داشته ایم که نسبت به وضعیت اکنون بدتر بوده اما با مدیریت و اولویت بندی که انجام گرفت، مشکلات حل شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مردم حق دارند و در این زمینه باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و کمک کنیم تا مشکلات در این زمینه حل شوند. 

چنگلوایی عنوان کرد: سطحی که اکنون کشت شده است بر اساس توافقات انجام شده بوده و بیشتر از آن کشت نشده است. مشکل ما در استان این است که آب نیست و خشکسالی شدید پیش آمده است و در صد سال گذشته چنین وضعیتی را نداشته ایم.

وی با بیان اینکه بحث هدر رفت آب یک مساله کاملا درست است، خاطرنشان کرد: از سال 92 تا کنون بیش از 250 هزار هکتار شبکه فرعی در استان خوزستان اجرا شده است و هر هکتار شبکه فرعی اگر توانسته باشد 2هزار متر مکعب صرفه جویی انجام دهد، شاهد هدر رفت کمتری در زمینه آب بوده ایم. 

/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار