شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان از تصویب تأسیس و راه‌اندازی نخستین مرکز رشد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در این استان خبر داد.

بابک مختاری در گفت‌‌وگو با فارس یکی از وظایف پارک‌‌ها را تأسیس مراکز رشد تخصصی عنوان کرد و افزود: 200 شرکت سازنده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در خوزستان وجود دارد و تلاش داریم کانون هماهنگی دانش و صنعت سازندگان تجهیزات نفت، گاز وپتروشیمی را به خوزستان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این موضوع در دست پیگیری است.

رئیس پارک علم وفناوری خوزستان با اشاره به استقلال یافتن پارک از دانشگاه شهید چمران اهواز از آبان ماه سال گذشته، افزود: در این مدت اقدامات قابل توجهی انجام شده است که از جمله مهم‌ترین آنها، پیگیری ردیف بودجه مستقل است و در همین راستا مذاکرات و دیدارهایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

مختاری مهم‌ترین اهداف تأسیس پارک علم وفناوری را کمک به افزایش ثروت در جامعه  از طریق توسعه اقتصاد دانش محور، تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش‌های تحقیقاتی و تولیدی و خدماتی جامعه، افزایش قدرت رقابت و رشد شرکت‌های متکی بر دانش، حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری، کمک به جذب دانش فنی و سرمایه‌های بین المللی و داخلی عنوان کرد.

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به ساختمان در حال ساخت مرکز رشد فناوری گفت: این ساختمان به منظور استقرار مراکز رشد دانشگاه و واحدهای فناوری پارک علم وفناوری  با زیربنای 2 هزار و 200 متر مربع سوم خرداد ماه امسال افتتاح می‌شود.

به گفته مختاری، ساختمانی نیز در محوطه شش هکتاری با 3 هزار و 500 مترمربع زیربنا به عنوان ساختمان مرکزی پارک و مرکز رشد آینده هم اکنون در دست ساخت است.

رئیس پارک علم وفناوری خوزستان ادامه داد: برای پارک علم وفناوری زمینی به مساحت 45 هکتار در جاده اهواز-اندیمشک در نظر گرفته شده که مطالعات فاز صفر ( آماده سازی) آن انجام شده و انتظار می‌رود مطالعات فاز یک و دو تا پایان خرداد ماه پایان یابد تا بتوان از طریق بودجه عمرانی برای جذب اعتبار احداث آن اقدام کرد.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش بسیار وزارت علوم، سازمان مدیریت با هیچ ردیف بودجه جدیدی در بودجه امسال موافقت نکرد با این وجود پیگیری‌ و رایزنی با نمایندگان مجلس همچنان ادامه دارد.

مختاری با بیان اینکه هم اکنون 36 شرکت با پارک علم وفناوری و 22 شرکت با مرکز رشد قرارداد دارند، ادامه داد: تا پایان برنامه پنجم باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور از رقم 2 هزار شرکت کنونی به 20 هزار واحد افزایش یابد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار